دستگیری شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گیلبرت شهروند استرالیا به 10 سال حبس محکوم شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»،سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه خانم گیلبرت شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده، گفت که این فرد دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی می کند.

عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران گفت:« خانم گیلبرت شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده و دادگاه صالحه نیز با رعایت تمام قوانین مربوطه حکم مقتضی صادر کرده است.

تجربه نشان داده است جمهوری اسلامی ایران تسلیم جوسازی های سیاسی و تبلیغاتی نمی شود و این شهروند استرالیایی مانند هر محکوم دیگری که حکم قضایی دارد، دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی می کند.

بازداشت خانواده یکی از کشته شدگان اعتراضات در ایران - اسپوتنیک ایران
بازداشت اعضای خانواده یکی از کشته شدگان اعتراضات در ایران

افکار عمومی نحوه برخورد دولت استرالیا با خانم نگار قدس کنی را فراموش نمی کنند که بدون ارتکاب کمترین جرمی بازداشت و 28 ماه رفتار غیرانسانی با وی صورت گرفت. وضع حمل در زندان، جدا کردن نوزاد شیرخوار از مادر، مخالفت با درخواست حصر در منزل به جای زندان، محرومیت از دیدار منظم نوزاد و در نهایت استرداد به آمریکا با نقض تعهدات کنسولی از جمله رفتارهای خلاف قانون و حقوق بشری است که با خانم قدس کنی صورت گرفت».

اخیرا جولی کینگ یک زن بریتانیایی-استرالیایی و مارک فرکین نامزد استرالیایی او که اوایل سال جاری میلادی در ایران بازداشت شده بودند، آزاد شدند.با این حال نفر سوم به نام کیلی مور گیلبرت که تابعیت بریتانیایی-استرالیایی دارد، همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

پیش از این،سخنگوی قوه قضاییه در خصوص بازداشت سه تبعه استرالیایی با تأیید این خبر گفته بود:«این موضوع صحت دارد و این افراد در 2 پرونده هستند و هر 2 منتهی به صدور کیفرخواست شده است. در یک پرونده 2 نفر مبادرت به عکسبرداری از مناطق نظامی و ممنوعه کردند که این عکس‌ها در حافظه دوربین کشف شده و وجود دارد. در پرونده دیگر موضوع جاسوسی برای کشور دیگری است و دادگاه قضاوت می‌کند که این فرد مجرم هست یا خیر».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала