هشدار ایران نسبت به ورود به محدوده رزمایش مشترک با روسیه و چین‌

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / (cropped photo)هشدار ایران نسبت به ورود به محدوده رزمایش مشترک با روسیه و چین‌
هشدار ایران نسبت به ورود به محدوده رزمایش مشترک با روسیه و چین‌ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران هشدار داد که هرگونه ابزار جاسوسی در منطقه رزمایش مرکب مورد هدف قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران درباره احتمال جاسوسی از رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین گفت: قطعاً خیلی از کشورها دنبال این هستند که بدانند موضوع چیست. جاسوس‌ها هم فعال شدند، رزمایش مرکب شوخی‌بردار نیست و ما هم شوخی نداریم و هر ابزار جاسوسی چه شناوری و چه پروازی در منطقه رزمایش را می‌زنیم و قبلاً هم این توانمندی خود را نشان دادیم.

رزمایش ایران، چین و روسیه برای حمایت از انبار انرژی جهان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
رزمایش ایران، چین و روسیه برای حمایت از انبار انرژی جهان

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران در خصوص اهمیت منطقه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین‌ اظهار داشت: شمال اقیانوس هند از مناطق استراتژیک جهان است، چون بین سه تنگه مهم و راهبری جهان شکل گرفته است؛ در واقع باب‌المندب، مالاکا و هرمز مثلث طلایی را شکل می‌دهد. تجارت جهانی از طریق دریا صورت می‌گیرد و این اهمیت دریا را می‌رساند.

دریادار سیاری افزود: ما بر‌ شمال اقیانوس هند مُشرف هستیم و عبور و مرور‌ و صادرات در این منطقه طلایی شکل می‌گیرد. ما برای اینکه امنیت این منطقه را تأمین و تضمین کنیم، اقدامات ارزشمندی را در طول سالیان گذشته انجام دادیم، این موضوع برای روسیه و چین هم مهم است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران درباره حضور دو کشور‌ قدرتمند ‌دریایی (روسیه و چین) تصریح کرد: وقتی بحث دزدی دریایی و ناامنی خلیج عدن مطرح شد، ما از  همان ابتدا حضور پرقدرتی برای مقابله با این ناامنی داشتیم و تأمین‌ امنیت خلیج عدن نه‌تنها برای ایران، بلکه برای دنیا هم رقم خورد، ما در این منطقه حدود 5 هزار کشتی را اسکورت و به 30 فروند کشتی کشورهای جهان کمک کردیم. تاکتیک ما برای مقابله با دزدی دریایی برای خیلی از کشورهای دنیا الگو و برای ما مایه افتخار است، خیلی‌ها دنبال تاکتیک ما برای مقابله با دزدی دریایی بوده و هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала