رد ادعای رویترز درباره تعداد کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رد ادعای رویترز درباره تعداد کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر ایران
رد ادعای رویترز درباره تعداد کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران ادعای رویترز مبنی بر کشته شدن 1500 نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ادعای رویترز مبنی بر کشته شدن 1500 نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران، اظهار داشت: اینها سازمان‌های شناخته شده و دروغگویی هستند که به انتشار این دروغ‌ها عادت دارند.

اعلام تعداد دانشجویان بازداشتی در ناآرامی های اخیر ایران  - اسپوتنیک ایران
اعلام تعداد دانشجویان بازداشتی در ناآرامی های اخیر ایران

ربیعی افزود: شاید اشکال از ماست که باید به سرعت آمار تفکیک شده و اسامی را اعلام کنیم و البته این کار در حال انجام است ولی باید با دقت باشد و این آمار اعلام خواهد شد. آماری که رویترز اعلام کرده به شدت تکذیب می‌شود.

گفتنی است در 23 دسامبر، رویترز گزارشی در مورد ناآرامی‌های اخیر در ایران با استناد به اطلاعاتی از منابع نزدیک به آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران منتشر کرد. در این گزارش آمده است که در اعتراضات اخیر، حدود 1.5 هزار نفر کشته شدند. علاوه بر این، رویترز مدعی شد كه پس از آغاز اعتراضات در ایران، آیت الله خامنه‌ای به نیروهای امنیتی این كشور دستور داده است تا "هر كاری که برای پایان دادن به ناآرامی‌ها لازم است، انجام دهند، زیرا جمهوری اسلامی در معرض خطر است."

لازم به ذکر است که هنوز اطلاعات رسمی در مورد تعداد کشته شدگان ناآرامی‌های اخیر ایران منتشر نشده است. داده های رسانه‌های خارجی از چند ده تا چند صد نفر متفاوت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала