جریمه میلیاردی ۴ پزشک متخصص ایرانی

© Fotolia / Sudok1جریمه میلیاردی ۴ پزشک متخصص ایرانی
جریمه میلیاردی ۴ پزشک متخصص ایرانی
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چهار پزشک متخصص در یک بیمارستان خصوصی در تهران به خاطر دریافت مبالغ خارج از تعرفه از بیمار محکوم شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اطلاع داد: بازرسان ویژه دانشگاه علوم پزشکی گزارشی در مورد دریافت مبالغی خارج از تعرفه مصوب و دریافت ۶۰۰ میلیون ریال از ۱۲۴ بیمار به شعبه تعزیرات ارسال کردند که برای رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشت، دارو و درمان تعزیرات حکومتی تهران ارجاع شد.
وی افزود: شعبه پس از رسیدگی پرونده، تخلف این ۴ پزشک را محرز دانست و آنها را در مجموع به پرداخت ۱۱ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت و استرداد حدود ۷ میلیارد ریال به شکات محکوم کرد. علاوه بر محکومیت نقدی، در پرونده این ۴ پزشک متخلف هم این تخلف درج شد.
اسفنانی خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون رسیدگی به این شکایات، از معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی، بازرسی وزارت بهداشت، معاونت درمان وزارت بهداشت و تعزیرات هستند.در این کمیسیون شکایت ها بررسی می شود و اگر تخلف محرز باشد برخورد قانونی انجام و حکم صادر می شود.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: شاکیان می توانند از طریق سامانه ١٩٠ وزارت بهداشت نیز شکایت خود را مطرح و پیگیری کنند.
اسفنانی خاطرنشان کرد: به هر ترتیب که شکایت اعلام شود، این تخلف قابل رسیدگی است و تعزیرات در این زمینه ورود می کند. تعدادی از مردم طی روزهای اخیر با تماس تلفنی با ایرنا، از دریافت وجه اضافی ویزیت پزشکان گلایه کرده و خواستار انعکاس این موضوع و رسیدگی مسولان شده اند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала