اظهار نظر نوبخت درباره کاهش قیمت بنزین در سال آینده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران
محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره درخواست نمایندگان مبنی بر کاهش قیمت بنزین در بودجه سال آینده 1399 توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: لایحه بودجه سال 99 در زمان مقرر به مجلس ارائه شد و براساس آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون‌ های تخصصی پیشنهادات خود را درباره این لایحه به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 ارائه می دهند.

اطلاعیه وزارت‌ کشور درباره افزایش نرخ بنزین - اسپوتنیک ایران
اطلاعیه وزارت‌ کشور درباره افزایش نرخ بنزین

نوبخت با بیان اینکه کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصویب شد، افزود: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی نیز لایحه مذکور از 4 محور پیش بینی منابع، برآورد هزینه ها، سیاست ها و اهداف مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه 484 هزار میلیارد تومان منابع برای سال 99 از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای، واگذاری دارایی های مالی و درآمدها پیش بینی شده است، اظهار کرد: منابع سال آینده وابستگی چندانی به فروش نفت ندارد و حدود 48 هزار میلیارد تومان منابع به فروش نفت وابسته است در حالی که این رقم در سال جاری 153 هزار میلیارد تومان بود.

نوبخت درخصوص درخواست  نمایندگان مبنی بر کاهش قیمت بنزین در بودجه 99 اظهار کرد: از آنجایی که این موضوعی تاکنون رسماً به دولت اعلام نشده است، در حال حاضر درباره آن نظری نداشته و باید اجزای آن به دقت بررسی شود. مصرف روزانه بنزین به 98 میلیون لیتر در روز رسیده بود که با اصلاح قیمت آن 20 میلیون لیتر کاهش پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که طرح نمایندگان درباره کاهش قیمت بنزین، بتواند مصرف بنزین را کاهش دهد و مردم از آن راضی باشند، دولت مخالفتی با آن ندارد، زیرا منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین در اختیار مردم قرار می گیرد، اما در حال حاضر هیچ نظری درباره آن نداریم، زیرا تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала