آیا آمریکا دست از فشار حداکثری بر ایران برخواهد داشت؟

© AP Photo / Iranian Presidency Officeحسن روحانی
حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران طرح صلح هرمز را برای حفظ امنیت و ثبات پایدار در منطقه ارایه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام نمود که آمریکا ناگزیر است دیر یا زود، قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد.

وی در دیدار با وزیر امورخارجه هند گفت:«تردیدی وجود ندارد که با اراده مستحکم دو دولت و دو ملت بزرگ ایران و هند در آینده روابط و همکاری‌های فی‌مابین بیش از پیش توسعه خواهد یافت.تکمیل راه‌آهن چابهار- زاهدان موجب تحول در همکاری‌های تجاری منطقه خواهد شد.

برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در اقیانوس هند - اسپوتنیک ایران
برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در اقیانوس هند

تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان و اتصال آن به راه آهن سراسری ایران می‌تواند علاوه بر ارتقاء جایگاه بندر چابهار، موجب تحول در همکاری‌های تجاری منطقه و انتقال کالا از مسیری کوتاه‌تر و ارزان‌تر شود که خوشبختانه امروز تلاش مضاعفی برای تحقق آن در حال انجام است.

ایران طرح صلح هرمز را برای حفظ امنیت و ثبات پایدار در منطقه را ارایه کرده است. ایران به دنبال کاهش تنش‌ها و تأمین وحفظ امنیت پایدار در منطقه بویژه در خلیج فارس و دریای عمان است، همکاری‌های چندجانبه ایران و هند با دیگر کشورها مهم است. در شرایط کنونی که آمریکا با تحریم‌های یک جانبه علیه ملت‌ها قرار دارد، باید تلاش کنیم که روابط و همکاری‌های فیمابین را به خوبی حفظ کرده و ادامه دهیم.مطمئناً این شرایط گذراست و آمریکا ناگزیر است دیر یا زود، قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری‌اش دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала