ریه های ساکنان تهران در معرض حمله هزارها تن ذرات مضر

© IRNAآلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهرانی ها در هوایی تنفس می‌کنند که دارای سطح غیر قابل باور منوکسید کربن و 20 هزار تن ذرات معلق در هواست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های داخلی ایران، تهرانی ها در هوایی تنفس می‌کنند که دارای سطح غیر قابل باور منوکسید کربن و 20 هزار تن ذرات معلق در هواست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص گفت:«هر سال 20 هزار تن ذرات معلق در ریه تهرانی‌ها وارد می‌شود .در حال حاضر ما با حجم زیادی از پژوهش‌ها در حوزه آلودگی هوا و آلاینده‌ها روبرو هستیم ولی متاسفانه از نتایج این پژوهش‌ها در کشور استفاده نمی‌شود.

مشکل کار در کیفیت و کمیت پژوهش‌ها نیست، بلکه  درفقدان نظام مدیریتی جامع و هوشمندانه در کشور است که طی آن خروجی پژوهش‌ها در نظام مدیریتی کشور بکار گرفته نمی‌شود.

یک مرد بریتانیایی که قوطی پر از هوای پاک را به فروش گذاشت - اسپوتنیک ایران
فروش هوای پاک در پی آلودگی هوای تهران +عکس

امروز ما در هوایی تنفس می‌کنیم که دارای سطح فزاینده و غیر قابل باور منوکسید کربن است و ذرات معلق هوا به حد اعلا رسیده، به گونه‌ای که هر ساله 20 هزار تن ذرات معلق در ریه تهرانی‌ها وارد می‌شود که 12 هزار تن مربوط به خودروهای سبک سواری و 2000 تن مربوط به موتورسوارهاست.

ما کمتر از 25 روز هوای پاک داریم و 255 روز در کلانشهرها دچار وارونگی هستیم. تعطیلی مدارس کمتر از 20 درصد در کاهش آلودگی تاثیرگذار است و 90 تا 95 درصد آلودگی هوا به خاطر آلاینده‌ها و متحرک‌هاست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала