تهران اتهامات پارلمان اروپا در مورد اعتراضات ایران را غیرسازنده خواند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تهران اتهامات پارلمان اروپا در مورد اعتراضات ایران را غیرسازنده خواند
تهران اتهامات پارلمان اروپا در مورد اعتراضات ایران را غیرسازنده خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران اظهارات نمایندگان پارلمان اروپا در مورد راهپیمایی های اعتراضی در ایران را غیر سازنده و شتابزده می داند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ایران، عباس موسوی در روز دوشنبه گفت:" جمهوری اسلامی ایران اتهامات نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه صادره علیه ایران را اقدامی عجولانه و غیرسازنده و مبتنی بر تحریف حقایق موجود می‌داند که متاسفانه مستندات آن بر پایه اطلاعات بی‌پایه و اساس است و از منابع غیرموثق و گروه‌های معاند که برخی از آنها ماهیت تروریستی دارند، با اهداف سیاسی و مغرضانه جعل و ارائه شده است."

میزان کشته شدگان اعتراضات ایران چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران
میزان کشته شدگان اعتراضات ایران چقدر است؟

خاطرنشان می شود که در 19 دسامبر، اعضای پارلمان اروپا قطعنامه ای درباره اعتراضات اخیر در ایران به تصویب رساندند. آنها از مقامات ایرانی خواستند كه تحقیقات مستقلی در مورد استفاده نابجا از زور علیه معترضان انجام دهند. نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار آزادی همه معترضین مسالمت آمیز که توسط پلیس بازداشت شده بودند، هستند."

یادآور می شود که در تاریخ 15 نوامبر، دستورالعملی دولتی در ایران به اجرا درآمد که قیمت بنزین را تا 30000 ریال (حدود 0.2 دلار) در هر لیتر افزایش دهد، که در واقع به معنای افزایش سه برابری هزینه سوخت است. پس از این تصمیم، اعتراضات گسترده ای در تعدادی از شهرهای ایران صورت گرفت که به درگیری با پلیس منجر شد. معترضین دفاتر بانک ها و پمپ بنزین ها را آتش زدند. ناآرامی ها در صدها شهر مشاهده شدند.

لازم به ذکر است که هنوز اطلاعات رسمی در مورد تعداد کشته شدگان منتشر نشده است. داده های رسانه های خارجی از چند ده تا چند صد نفر متفاوت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала