سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها در چابهار ایران

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که چابهار برایشان بسیار مهم است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های داخلی، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران طی سخنرانی خود پس از بازگشت از سفر به ژاپن اعلام نمود که ژاپنی‌ها قصد دارند د رچابهار سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس جمهور ایران افزود:« ژاپنی‌ها اعلام کردند که قصد دارند در چابهار سرمایه گذاری کنند و آقای آبه اعلام کرد چابهار برایشان بسیار مهم است. مسئله ترانزیت جنوب- شمال که از چابهار تا دریای خزر و از آن طرف تا ترکمنستان و از این طرف تا اینچه برون و در آینده آستارا امتداد می‌یابد، برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

اجلاس ایران و ژاپن به بخشی از تلاشهای دیپلماتیک در خاورمیانه تبدیل خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اجلاس ایران و ژاپن به بخشی از تلاشهای دیپلماتیک در خاورمیانه تبدیل خواهد شد

درباره مسئله افغانستان و مشارکت دو کشور برای صلح و بازسازی افغانستان نیز گفتگو‌های خوب و مفیدی داشتیم و همچنین بحث بسیار خوبی درمورد سایر مسایل منطقه از جمله حقوق مردم فلسطین و مسایل مرتبط با سوریه و عراق داشتیم».

مذاکره روحانی و آبه با حضور هیات‌های دو کشور طولانی و مبسوط بود. تقریبا درباره همه موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مذاکره و بحث شد. اما آنچه این دیدار را اهمیتی افزون می‌بخشد مذاکرات خصوصی این دو بود که بیش از یک ساعت پشت درهای بسته انجام شد.

رئیس جمهور در جمع شماری از مدیران ارشد بخش های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ژاپن در توکیو اعلام کرد که درهای ایران به روی دولت و شرکت های ژاپنی برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ اقتصادی باز است و ایران و ژاپن به عنوان دو دوست قدیمی، نباید اجازه دهند که کشور ثالثی در روابط دوستانه آنها اخلال ایجاد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала