پیام‌های تسلیت مقامات ایران در پی مرگ جانگداز دو نوجوان کُرد

© Sputnik / Anton Bistrov /  مراجعه به بانک تصاویر پیام‌های تسلیت مقامات ایران در پی مرگ جانگداز دو نوجوان کُرد
پیام‌های تسلیت مقامات ایران در پی مرگ جانگداز دو نوجوان کُرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رئیس جمهور و سخنگوی دولت ایران در پیام‌هایی جداگانه از حادثه تلخ مرگ دو برادر نوجوان کُرد ابراز تأثر و تأسف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران حادثه تلخ مرگ دو برادر نوجوان کُرد که در ارتفاعات "ته ته" کردستان گرفتار بهمن شدند و جان باختند را به خانواده زحمتكش و داغدار آنان و مردم مريوان تسلیت گفت.

معاون اول رئیس جمهور ایران در پیامی اظهار داشت: مرگ جانگداز فرهاد و آزاد خسروی دو برادر نوجوان کُرد، ذهن همه مسئولان و وجدان عمومی جامعه را سخت متاثر کرده است. این حادثه تلخ را به خانواده زحمتکش و داغدار آنان و مردم شریف مریوان تسلیت می‌گویم و از استاندار محترم کردستان می‌خواهم سریعا برای رسیدگی به وضع معیشتی این خانواده نجیب اقدام کند و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برساند.

علی ربیعی، ‏دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور ایران و سخنگوی دولت نیز در یک رشته توئیت نوشت: آزاد و فرهاد خسروی در پی کسب نان و معاش به میان کوهها رفتند وخود با آرزوهایشان یخ زدند.مرگ حق است و مایه تاثر اما بعضی جان باختن‌ها جانسوزتر و دل گدازترند همچون مرگ کارگر فصلی ساختمان که ازداربست به زمین می‌افتد و یا مرگ کارگری که درمیان آتش کوره‌ها وعمق معدن جان می‌‌دهد.

ربیعی در ادامه افزود: به خانواده، هموطنان کورد و همه زحمتکشان ایرانی تسلیت می‌گویم. برای افراد سرزمین‌مان کارهای زیادی به جا مانده و در پیش روست.

​صبح روز ۲۶ آذر ماه، ۵ نفر از اهالی روستای نی‌راهی عازم "‌معبر مرگ" شدند. در میان آنها دو برادر ۱۹ و ۱۴ ساله هم به کوه زدند. آزاد و فرهاد خسروی اولین کولبری خود را تجربه می‌کردند. و آنطور که منابع محلی می‌گویند این دو برادر برای امرار معاش و رسیدگی به وضعیت پدر و مادر معلول خود تن به کولبری دادند. تراژدی معبر مرگ این‌بار برای این دو برادر رقم خورد. پیکر برادر بزرگتر که به دلیل سرمای شدید هوا جان خود را از دست داده بود همان روز اول پیدا شد اما به دلیل بارش زیاد برف پیکر برادر کوچکتر مفقود شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала