درخواست اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی برای حل مشکلات اهواز

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / درخواست اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی برای حل مشکلات اهواز
درخواست اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی برای حل مشکلات اهواز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس جمهور از درخواست تامین اعتبار یکصد میلیون یورویی برای حل مشکلات استان اهواز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر نوبخت، ‏‏معاون رئیس جمهور و رئیس ‏سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران برای تسریع تأمین بودجه‌ جهت حل مشکلات خوزستان، راهی این استان شد.

نوبخت در رشته توئیتی نوشت: راهی اهواز هستم، هرچندکه سازمان برنامه و بودجه نقش عملیاتی ندارد و امدادرسانی به هموطنان خوزستانی دچار آبگرفتگی و اقدام فوری برای حل مشکلات وظیفه سایر دستگاه‌هاست اما امیدوارم با حضور میدانی ضمن دلجویی از مردم، بتوانم تأمین بودجه‌ اقدامات اساسی برای حل همیشگی مشکل را تسریع نمایم.

رئیس ‏سازمان برنامه و بودجه ایران همچنین از درخواست تامین اعتبار برای حل مشکلات استان اهواز خبر داد و در ادامه افزود: همزمان در نامه‌ای از رییس‌جمهور خواسته‌ایم به عنوان اولویت نخست برای تسریع در اقدامات وزارت نیرو به‌منظور اصلاح و تکمیل خطوط اصلی، کلکتورها و جمع‌آوری‌کننده‌های فاضلاب اهواز و همچنین ایستگاه‌های پمپاژ اصلی و فرعی، طی ۲ سال آتی ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود.

معاون رئیس جمهور ایران در انتها تصریح کرد: برنامه جامع حل مشکلات خوزستان عزیز از جمله آب و آبفا از اسفند ۹۵ با سفر من به استان که پيرو سفر رييس جمهور صورت گرفت آماده و پس از تصویب دولت در ۳ سال گذشته تخصيص‌های ویژه‌ای دریافت کرده مشكل کنونی اهواز ناشی از فقدان شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرداری است و نه طرح‌های ناتمام آبفا.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала