بازگشت آمریکا به برجام تنها راه حل مسئله هسته ای ایران

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر بازگشت آمریکا به بر جام تنها را حل مسئله هسته ای ایران
بازگشت آمریکا به بر جام تنها را حل مسئله هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران، بازگشت آمریکا به توافق برجام را تنها راه حل مسئله هسته ای ایران خواند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که برای دیدار با مقامات ژاپن به این کشور سفر کرده است، گفت: بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران، تنها راه حل مشکل برنامه هسته ای ایران است.

جزئیات اولین روز حسن روحانی به ژاپن - اسپوتنیک ایران
جزئیات اولین روز سفر حسن روحانی به ژاپن

رئیس جمهور ایران افزود: ما یک توافق 7 جانبه بدست آوردیم و تا زمانی که آمریکا بدون هیچ دلیلی از آن خارج شد، همگی به تعهدات خود براساس آن عمل می کردند.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل راه دیگری وجود ندارد ب جزء اینکه آمریکا از راه اشتباهی که انتخاب کرده است، بازگردد.

حسن روحانی گفت: تحریم های غیرقانونی آمریکا برای همیشه نمی تواند دوام داشته باشد و دیر یا زود، مجبور خواهند شد که در رویکرد خود تجدید نظر کنند.

وی تصریح کرد: ما برای شروع گفتگو با واشنگتن درباره برخی مسائل مشکلی نداریم، اما آنها باید از مسیر اشتباهی را که یک سال و نیم پیش انتخاب کردند، بازگردند.

در سال 2015، شش کشور (بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه) و ایران از دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک خبر دادند. این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران فراهم شد.

این توافق در قالب اصلی خود حتی سه سال هم دوام نیاورد، در ماه مه 2018، ایالات متحده با اعلام خروج یک جانبه از برجام و اعمال تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

ایران نیز از کاهش تدریجی تعهدات خود طبق این توافق خبر داد. در همین حال کشورهای اروپایی عضو این توافق اعلام کردند که برای حفظ این توافق تلاش می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала