یک دختر ایرانی بخاطر نبودن اسپانسر شانس المپیکی شدن را از دست داد + عکس

© REUTERS / Ilya Naymushinیک دختر ایرانی بخاطر نبودن اسپانسر شانس المپیکی شدن را از دست داد + عکس
یک دختر ایرانی بخاطر نبودن اسپانسر شانس المپیکی شدن را از دست داد + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دختر سنگنورد ایرانی می گوید که به دلیل نبود اسپانسر شانس المپیکی شدن را از دست داده و در آینده امیدوار است که بتواند به مدال المپیک دست یابد و رکورد جهان را برای خود ثبت کند.

به گزارش اسپوتنیک ، محیا دارابیان دختر سنگنورد ایرانی که در مسابقات سنگنوردی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا شرکت کرده بود در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد خود در این بازی ها گفت: مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در کشور هند و شهر بنگلور برگزار شد. من در این مسابقات در سه رشته شرکت کرده و موفق شدم در هر سه رشته برای ایران مدال کسب کنم. دو طلا و یک نقره کارنامه من در این مسابقات بود.

​دارابیان ملی پوش ایران گفت: چهار سال است که در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا شرکت می‌کنم و موفق شدم در تمامی این دوره ها به مدال طلا دست یابم. امیدوارم که سال آینده بتوانم در مسابقات قهرمانی جهان مدال آور باشم.

او در باره زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان گفت: زمان برگزاری این مسابقات دقیقا معلوم نیست. اما مسابقاتی به عنوان مسابقات آسیایی است که آخرین مسابقات انتخابی المپیک است. این مسابقات در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دارابیان در پاسخ به اینکه فدراسیون کوه نوردی ایران چه تمهیداتی برای آمادگی ورزشکاران برای شرکت در این مسابقات اندیشیده است؟ پاسخ داد: در کل برای آمادگی خودمان تمرین می کنیم و فدراسیون بعضی اوقات اردوهای تیمی برگزار می کند. اما بیشتر تمرینات را با مربی های شخصی خودمان انجام می دهیم.

این دختر سنگنورد ایران در پاسخ به اینکه در آینده چه جایگاهی را برای خود در این رشته متصور هستید؟ پاسخ داد: باتوجه به اینکه این رشته المپیکی شده است امیدوارم بتوانم به المپیک راه پیدا کرده  و در آنجا مدال کسب کنم. در المپیک ۲۰۲۴ رشته سرعت در سنگنوردی برگزار خواهد شد که امیدوارم بتوانم برای ایران مدال کسب کنم.

او در پاسخ به اینکه آیا می توانید رکورد جهان در بانوان را برای خود کنید؟ پاسخ داد: بله، امیدوارم که در آینده بتوانم رکورد جهان را برای خود و ایران به ثبت برسانم.

او گفت: الناز رکابی به عنوان مربی به من کمک زیادی کرده است. در پایان از مربیانم تشکر می کنم. هر سال حدود ۱۶ مسابقه جهانی برگزار می شود که برای شرکت در این مسابقات باید با هزینه شخصی اقدام کنیم و فدراسیون فقط مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را به ورزشکاران کمک می کند. باتوجه به هزینه های بالایی که در این مسابقات وجود دارد باید یک اسپانسر یا حامی مالی باشد که مرا در هزینه ها کمک کند. متاسفانه من حامی مالی ندارم. اگر اسپانسری باشد که بتوانم در سال های آینده به این مسابقات اعزام شوم به من در این رشته خیلی کمک خواهد شد. در این مسابقات می توانم رنکینگ جهانی خود را افزایش دهم. همچنین مسابقات جهانی هستند که رنکینگ جهانی را برای ورزشکار به وجود می آورند.

دارابیان اظهار کرد: امسال ورزشکارانی که در مسابقات جهانی شرکت کرده و موفق شدند جزو نفرات اول تا بیستم رنکینگ جهانی باشند به المپیک راه یافتند درحالی که من به دلیل نبود اسپانسر و عدم شرکت در این مسابقات شانس المپیک را از دست دادم و هیچ رنکینگ جهانی برای من ثبت نشد.

او در پایان افزود: امیدوارم یک روز موفق به کسب مدال المپیک شوم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала