موسوی: قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران مبتنی غرض‌ سیاسی است

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران غرض‌ ورزانه، تقابل‌آمیز و با اهداف سیاسی است که ایران آن را محکوم و مردود می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طرح قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی را که توسط کانادا با حمایت برخی کشورهای غربی مردود شمرد و محکوم کرد.

موسوی: روسیه همکاری خود در فردو را قطع نکرده است، مشکل فنی است - اسپوتنیک ایران
موسوی: روسیه همکاری خود در فردو را قطع نکرده است، مشکل فنی است

موسوی گفت: هم طرفی جبهه صهیونیسم و رژیم‌های مرتجع منطقه با این قطعنامه را که به هر نوع هنجار حقوق بشری بی‌اعتنا و حامی تروریسم، افراطی‌ گری و ناقض حقوق بنیادین بشر هستند دلیل روشنی بر نامشروع بودن آن دانست و افزود: استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و به‌کارگیری استانداردهای دوگانه در این حوزه مغایر با ارتقای پایدار حقوق بشر است.

موسوی در ادامه اظهار داشت: به‌رغم این واقعیت، رویکرد حامیان این قطعنامه اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در خصوص وضعیت حقوق بشر کشورها و تسری موضوع به مجامع بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل است و بر این اساس از اینکه سازوکارهای سازمان ملل متحد مورد چنین سوء استفاده‌هایی قرار گرفته‌اند ابراز تأسف می‌نماییم.

سخنگوی وزارت امور خارجه رویکرد مخرب حامیان این قطعنامه را در رابطه با جمهوری اسلامی ایران واجد اشکالات و ایرادات متعدد، از جمله استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر، نادیده گرفتن ارزش‌ها، باورها و ویژگیهای خاص فرهنگی جوامع مختلف، عدم توجه به واقعیتها در نتیجه تأثیرپذیری از فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه کشورمان و بی‌توجهی و سکوت نسبت به نقض گسترده حقوق بشر ملت ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دانست.

موسوی در خاتمه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم‌سالار دینی است که در چارچوب تعهدات مذهبی و اخلاقی و پایبندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین‌المللی، در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می‌داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала