روحانی: آمریکا تا کنون بیش از 90 تحریم علیه ایران وضع کرده است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: آمریکا تا کنون بیش از 90 تحریم علیه ایران وضع کرده است
روحانی: آمریکا تا کنون بیش از 90 تحریم علیه ایران وضع کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران در افتتاحیه اجلاس سران کوآلالامپور 2019 اعلام کرد که آمریکا تا کنون بیش از 90 تحریم علیه ایران اعمال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران طی سخنرانی خود در نشست کشورهای اسلامی در مالزی گفت: واشنگتن پس از خروج از برجام بیش از 90 محدودیت علیه تهران وضع کرده است.

آمریکا سرانجام تسلیم مقاومت مردم ایران می شود - اسپوتنیک ایران
آمریکا تسلیم مقاومت مردم ایران می شود

به گفته رئیس جمهور ایران، بیش از چهار دهه است که جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار دارد. اخیرا آن‌ها با تحمیل سنگین‌ترین تحریم های به اصطلاح فلج کننده، بدنبال فروپاشی یا تسلیم جمهوری اسلامی بوده‌ا‌ند.

حسن روحانی افزود: در حالی که فقط از 18 اردیبهشت 1397 (8 می 2018)، یعنی بعد از خروج آمریکا از برجام، تاکنون بیش از 93 اقدام تحریمی توسط آمریکا علیه ایران صورت گرفته است، امروز اقتصاد ایران به مرحله ثبات بازگشته و شاخص های اقتصادی رو به بهبود هستند، تا آنجا که در همین شرایط، اصلاحات اقتصادی در جریان است و بودجه جاری کشور اکنون کاملا مستقل از نفت تدوین و به مجلس تقدیم شده است.

در سال 2015 ، شش کشور بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده و فرانسه از دستیابی به توافق برجام  با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور خبر دادند. این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بدست آمد که در قالب اصلی خود حتی سه سال دوام نیاورد و در ماه مه 2018 ، ایالات متحده بصورت یک جانبه از آن خارج شد و  از تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی ایران را از سرگرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала