آمریکا یک شهروند و سه شرکت اندونزی را به شکستن تحریم ها علیه ایران متهم کرد

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISآمریکا اندونزی ها را به شکستن تحریم ها علیه ایران متهم کرد
آمریکا اندونزی ها را به شکستن تحریم ها علیه ایران متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن یک شهروند اندونزی را به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریكا روز سه شنبه

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ماهان ایر - اسپوتنیک ایران
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ماهان ایر
یك شهروند اندونزی را به دلیل نقض تحریم ها علیه ایران در تهیه قطعات هواپیماهایی جدید و بازسازی شده به ارزش میلیون ها دلار برای ماهان ایر که در لیست سیاه تحریمی آمریکا می باشد، متهم كرد.

براساس کیفرخواستی که از سوی دادگاه فدرال در واشنگتن ارائه شده، ساناکرو کونتیورو، مدیر عامل شرکت PT MS Aero Support، قطعات هواپیماهای ساخت آمریکا را با نقض تحریم ها بین سال های 2011 و 2018 به ماهان ایر صادر کرد.

 

کونتیورو همچنین قطعات هواپیما را برای تعمیر به ایالات متحده فرستاده و سپس آنها را به ایران ارسال کرده است.

این کیفرخواست هشت فقره مجازات نقض تحریم، پول شویی و اظهارات دروغین علیه کونتیورو ، PT MS Aero Support و دو شرکت مرتبط اندونزیایی را به دلیل نقض قوانین صادرات ایالات متحده اعلام کرده است.

کونتیورو در ازای بازسازی قطعات در ایالات متحده و ارسال قطعات از طریق سنگاپور، هنگ کنگ و تایلند به ماهان ایر میلیونها دلار از ماهان دریافت کرده است.

 تحریم های ایالات متحده و تحریم تجاری، عرضه کالاهای آمریکایی به ایران را بدون اجازه خاص از خزانه داری ایالات متحده ممنوع می کند.

لازم به یادآوری است که وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های ماهان ایر را در سال 2011 به دلیل پیوندهای آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اجرا درآورد.

ماهان ایر یکی از خطوط هوایی پیشرو در ایران است که چندین هواپیمای بوئینگ و دیگر هواپیماهای ساخت آمریکا را در اختیار دارد و بنا به گزارش ها، تلاش کرده است با وجود نبود قطعات آنها را در حال آماده برای پرواز نگه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала