ارز 4200 تومانی برخی از کالاها در ایران حذف می شود

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر ارز 4200 تومانی برخی از کالاها در ایران حذف می شود
ارز 4200 تومانی برخی از کالاها در ایران حذف می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ایران از حذف ارز 4200 تومانی برای برخی از کالاها خبر داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ایران با اعلام خبر احتمال حذف ارز 4200 تومانی شکر گفت: سال گذشته تلاش کردیم هر چه می توانیم واردات کالاهای نهایی را با ارز نیمایی انجام دهیم. کالاهایی مانند چای، گوشت قرمز، کره و حبوبات شامل این طرح شده اند واین پیشنهاددرباره شکر و برنج هم به دولت داده ایم. فکر می کنم درباره شکر این امر پذیرفته شود؛ اما درباره برنج باید با وزارت صمت رایزنی هایی انجام دهیم.

همتی: تورم کاهش می یابد و بازار ارز را کنترل می کنیم - اسپوتنیک ایران
همتی: تورم کاهش می یابد و بازار ارز را کنترل می کنیم

وی با اشاره به اینکه حذف ارز 4200 تومانی از برخی کالاها مانند چای و گوشت قرمز منجر به پائین آمدن قیمت آنها در بازار شد، افزود: درباره کالاهای واسطه به دلیل اینکه به قیمت تمام شده محصول نهایی گره خورده است نمی توانیم این کاررا به راحتی انجام دهیم. مثلا اگر ارز 4200 تومانی را از واردات جو حذف کنیم قیمت آن به بالای سه هزار تومان می رسد. یا درباره گندم قیمت به 3 هزار و 500 تومان خواهد رسید. آیا می توانیم این کالاها را با قیمت مذکور بخریم؟ و آیا فکر می کنیم که قیمت نان و سایر فرآورده ها چقدر افزایش پیدا می کند.

کشاورز با بیان اینکه در مسابقه قیمت همه بازنده هستند، گفت: بنابراین در بخش کشاورزی باید به گونه ای حرکت کنیم که این مسئله به حداقل برسد.

وی با اشاره به محدود شدن بازارهای صادراتی ایران نیز گفت: بازارهای ما هر روز خلاصه شده و هم اکنون، تقریبا اروپا را از دست داده ایم و عمده صادرات کشور به عراق، افغانستان و آذربایجان انجام می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала