ناوچه جدید ایران در حال ساخت است

CC BY-SA 3.0 / Nasser-sadeghi / Anzali port, Iranآسیب ناو‌شکن دماوند با موج‌شکن شرقی بندر انزلی
آسیب ناو‌شکن دماوند با موج‌شکن شرقی بندر انزلی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران به دنبال تقویت قابلیت‌های کشتی سازی خود است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، تهران به دنبال تقویت قابلیت‌های کشتی سازی خود است.

نویسنده مقاله منتشره در نشریه نامبرده نوشت:«نیروی دریایی ایران برای جایگزین کردن شناوری که در سال 2018 با یک اسکله برخورد کرده بود تصمیم گرفت یک ناوچه سبک جدید بسازد. این شناور از ویژگی‌هایی همچون موشک انداز‌های جدید برخوردار است».

نیروی دریایی ایران در ماه اوت سال 2019 اعلام کرد که ناوچه دماوند بعد از 18 ماه تعمیرات و بازسازی دوباره ماموریت خود را از سر خواهد گرفت. این شناور در ژانویه سال 2018 بعد از برخورد با یک پایگاه دریایی در دریای خزر آسیب دیده بود.

Американский авианосец Harry S. Truman в Османском заливе - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران قصد ساخت ناوچه های هسته ای را اعلام کرد

در این حادثه خسارات زیادی به ناوچه دماوند وارد شد و دو ملوان جان باختند. اما مهندسان ایرانی به جای تعمیر بدنه کشتی تصمیم گرفتند که یک اسکلت جدید برای آن بسازند. مطابق با رسانه‌های ایران، پیش بینی می‌شود که ناوچه جدید در پایان سال 2019 دوباره به ناوگان نیروی دریایی بازگردد.

دریادار حسین خزندی، فرمانده نیروی دریایی ایران در این خصوص گفت:«ناوچه جدید مجهز به یک سیستم موشک انداز عمودی برای موشک‌های ضد کشتی و ضد هوایی خواهد بود. نیروی دریایی ایران می‌تواند در آینده انواعی جدیدی از تسلیحات جدید را به ناو‌های خود اضافه کند. ناوچه نابودگر به آخرین فناوری‌های دنیا مجهز شده است. این شناور آمادگی لازم برای انجام ماموریت در دشوارترین شرایط را در دریای خزر دارد».

نویسنده مقاله در ادامه نوشت:«ما با قاطعیت نمی‌توانیم اظهارات ایران در مورد تجهیز این کشتی به سیستم‌های موشک انداز عمودی را تایید کنیم. ایران در گذشته هیچ وقت یک موشک انداز عمودی برای کشتی‌های جنگی خود تولید نکرده بود. در هر صورت، موفقیت ایران در ساخت یک بدنه جدید برای ناوچه دماوند می‌تواند امید‌های این کشور برای تولید کشتی‌های جنگی بزرگتر و توانمندتر در آینده را افزایش دهد».

​دماوند یکی از سه ناوچه کلاس موج در ناوگان دریایی ایران است. مطابق با گزارش‌های منتشر شده، چهار ناوچه جدید در مرحله تولید قرار دارند. ایران همچنین دارای ناوچه‌ای با نام سهند است که نسخه بزرگتری از ناو‌های کلاس موج محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала