گرانی بی سابقه چادر مشکی در ایران

© Sputnikرعایت عفاف و حجاب راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است
رعایت عفاف و حجاب راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش بی سابقه قیمت چادر مشکی در سال های اخیر حکایت از حضور " مافیا" درواردات این کالا دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در خصوص افزایش بی سابقه قیمت چادر مشکی در سال‌های اخیر و حضور "مافیا" در واردات این کالا، توضیح داد: تغییرات تعرفه‌های واردات ممکن است برای کسانی که از این راه تخلف می‌کنند، مشکل ایجاد کند؛ چرا که افرادی به اسم چادر، کالا‌های دیگری را به کشور وارد می‌کنند.

مجید افتخاری بیان داشت که در سال‌های اخیر با افزایش نرخ ارز، قیمت چادر مشکی نیز افزایش یافته است و قیمت هر متر چادر مشکی را بین ۲۰۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان اعلام نمود.

این مقام خاطر نشان کرد که قیمت جهانی هر متر چادر مشکی در حال حاضر ۱.۵ تا ۵ دلار است.

وی همچنین دلیل دیگر این افزایش قیمت را کم شدن عرضه این کالا دانسته و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه واردات چادر مشکی در دست عده‌ای محدود است، این افراد با کم کردن عرضه چادر مشکی، تغییرات مطلوب خود را بر قیمت آن اعمال کردند. از طرف دیگر تولیدکنندگان چادر مشکی به دلیل مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه و نقدینگی، تعطیل شدند یا محصول تولیدی خود را تغییر دادند، که مجموعه این شرایط باعث ایجاد خلاء در بازار چادر مشکی شد.

افتخاری افزود: در ۴۰ سال اخیر حجم زیادی چادر مشکی به کشور وارد شده، اما تاکنون کارخانه‌ای که چادر مشکی با کیفیت خوب و کاملا داخلی تولید کند، ایجاد نشده است. این در حالی است که راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای به هزینه وحشتناکی نیاز ندارد.

بر اساس گفته های این مقام نیاز سالانه کشور به چادر مشکی ۸۰ میلیون متر است که ۱۰ متر از آن در داخل تامین می‌شود و مابقی عمدتا از کشور‌های چین و ژاپن وارد می‌شود.

افتخاری همچنین با بیان اینکه دلیل مرغوبیت چادر مشکی خارجی رنگ‌رزی مناسب، مواد مرغوب و استفاده از تکنولوژی جدید است، اظهار کرد: به اعتقاد من مافیای واردات اجازه نمی‌دهد تولید چادر مشکی در داخل کشور انجام شود.

این مقام صنفی با بیان اینکه سازمان‌های تبلیغ کننده حجاب می‌توانند منابع تبلیغ را برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدکننده چادر مشکی هزینه کنند، گفت: با هزینه ۱۰ میلیون دلار می‌توان یک کارخانه تولید چادر مشکی با خروجی بالا راه‌اندازی کرد که ضمن سود بالا، اشتغال خوبی هم ایجاد می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала