اظهار نظر رسانه اسرائیلی درباره پهپادهای جدید ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اظهار نظر رسانه اسرائیلی درباره پهپاد جدید ایران
اظهار نظر رسانه اسرائیلی درباره پهپاد جدید ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 نشریه نظامی ارتش اسرائیل به تحلیلی درباره ساخت دو پهپاد رزمی دریاپایه توسط ایران پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، نشریه نظامی "اسرائیل دیفنس" به تازگی در تحلیلی به ساخت دو پهپاد رزمی از سوی متخصصان بخش دفاعی ایران اشاره کرد و نوشت، این اقدام بازتاب‌دهنده یک تغییر مفهومی در ایران است که نیروی دریایی را یک بازوی راهبردی قادر به مقابله با تهدیدات آمریکا و فعالیت در مناطق دور حتی دریای مدیترانه می‌داند.

این نشریه نوشت: ایران به تازگی دو فروند پهپاد جدید را وارد نیروی دریایی ارتش ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است. اولین پهپاد به نام «سیمرغ» اوایل دسامبر (آبان) 2019 توسط امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ایران رونمایی شد. این پایگاه سیمرغ را با پهپاد اسرائیلی "هرمس 450" مقایسه کرده و نوشته است که سیمرغ نسخه‌‌ مأموریت دریایی پهپاد "شاهد-129" است.

باد به پهپاد آمریکایی خسارت وارد کرد - اسپوتنیک ایران
باد به پهپاد آمریکایی خسارت وارد کرد

شاهد-129 چند سالی است که در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیاتی شده است. این پهپاد حداکثر 24 ساعت ماندگاری پروازی دارد و بیشینه برد آن 1700 کیلومتر و سقف ارتفاع پرواز آن 24 هزار پا است. این پهپاد در نیروی دریایی ایران نقش نظارت دریایی و ردیابی کشتی‌های دور از ساحل را دارد.

پهپاد دریاپایه دیگری که به تازگی ایران معرفی کرده "پلیکان-2" نام دارد و دارای چهار موتور و پنج  پروانه است و می‌تواند از عرشه کشتی‌های نیروی دریایی ایران برخاسته و فرود آید. این پهپاد مجهز به حسگرهای نوری است که امکان شناسایی در روز و شب را فراهم می‌کند. 

این نشریه افزود: سامانه‌های نظارتی که در پهپادها تعبیه شده‌اند، کشتی‌های ایران را قادر می‌سازند تا تصاویری از فواصل به مراتب دورتر از افق را از دریا به دست آورده و از این طریق بتوانند از حداکثر برد موشک‌های ضد کشتی خود بهره ببرند.

در پایان این گزارش آمده است: "این توانایی مانند سایر قابلیت‌ها، نشان‌دهنده یک تغییر در مفهوم راهبردی ایران است که اکنون نیروی دریایی را یک بازوی راهبردی می‌داند که برای فعالیت در مسافت‌های دور از ساحل به کار گرفته شده و این امکان را فراهم می‌کند که بتوان با تهدید ایالات متحده در مناطقی دور از سواحل ایران مقابله کرده و همچنین در مناطقی بسیار دور مانند دریای سرخ و در آینده شاید در دریای مدیترانه فعالیت کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала