واگذاری سه میدان نفتی به شرکت داخلی

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر تولید نفت
تولید نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میادین مشترک به افزایش تولید 250 هزار بشکه‌ای نفت رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز ‌اروندان اعلام داشت که به زودی سه میدان نفتی برای توسعه به یک شرکت داخلی واگذار خواهد شد که پس از اتمام توسعه به شرکت نفت و گاز اروندان برای بهره‌برداری و تولید واگذار خواهد شد.

وی در ادامه افزود:« ‌در حال‌حاضر شرکت نفت‌وگاز اروندان کار تولید در میادین داخلی جفیر و دارخوین را انجام می‌دهد که در دو ماه گذشته میدان آزادگان جنوبی را نیز تحویل گرفتیم.

مهم‌ترین ویژگی آن‌ها مشترک بودن اکثر میادین است، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سقف تولید تا سال 1404 باید به بالای یک میلیون بشکه در کشور برسد که از این میزان بیش از 55 درصد از میادین مشترک باید تولید شود.

قراردار پارس جنوبی ایران - اسپوتنیک ایران
شرکت نفت چین سهم توتال فرانسه در معدن ایرانی را صاحب شد

حدود 160 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در ایران واقع شده که به دلیل مسائل زیست‌محیطی فعالیت در محدوده تالاب حساسیت و سختی بیشتری دارد، اما با این وجود تلاش بر این بوده که تولید لحظه‌ای متوقف نشود.این درحالی است که در 6 سال گذشته حدود 250 هزار بشکه نفت از میادین مشترک افزایش تولید داشته‌ایم.

به زودی سه میدان نفتی برای توسعه به یک شرکت داخلی واگذار خواهد شد و کار مهندسی آن‌ها آغاز شده است، کار میادین مینو، اروند و سهراب نیز در حال انجام است. یکی از عواملی که کمک به تولید بهینه نفت می‌کند مسئولیت‌های اجتماعی است.

در شرایط تحریم طبیعتاً فشارهایی وارد می‌شود، اما از نظر راهبردی تاکنون مشکلی نداشته و نخواهیم‌ داشت و قطعات بسیار پیچیده که فکر می‌کردیم در تامین آن‌ها با مشکل مواجه شویم را مهندسان جوان ایرانی توانستند تولید کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала