بیانیه دانشمند ایرانی آزاد شده از زندان آمریکا

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / بیانیه دانشمند ایرانی آزاد شده از زندان آمریکا
بیانیه دانشمند ایرانی آزاد شده از زندان آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمند ایرانی که به‌تازگی از زندان آمریکا آزاد شده است، اظهار داشت علم ایران مایه هراس "دشمنان" این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی که به‌تازگی از زندان آمریکا آزاد شده است، در دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: آن چیزی که دشمنان را ناراحت می‌کند و نسبت به آن هراس دارند علم ایران است و آنها را به‌معنای واقعی دچار نگرانی می‌کند و پیشرفت کشور را نمی‌توانند تحمل کنند.

راز نشست و برخاست جت سوئیسی در فرودگاه مهرآباد + عکس - اسپوتنیک ایران
راز نشست و برخاست جت سوئیسی در فرودگاه مهرآباد + عکس

سلیمانی تصریح کرد: هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که کشور به‌روی توان داخلی خودش بایستد و آن هم تنها با علم است. از همه نهادها و دانشجویان و دانشگاهیان ایران برای تلاش‌هایی که برای آزادی من انجام دادند تشکر می‌کنم خیلی برای یک استاد دانشگاه ارزش داشته و مهم است که یک کشور پشتیبان و حامی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: خوی استکباری آمریکایی‌ها نمی‌گذاشت که دادگاه من برگزار شود چراکه آنها می‌دانستند هیچ‌گونه استدلال و مدرکی علیه من نداشتند. می‌دانم کمبودهایی وجود دارد اما از همه دانشگاهیان و دانشجویان خواهش می‌کنم با قدرت و سرعت بیشتر در حوزه علم و فناوری تلاش‌های خود را ادامه دهند.

لازم به ذکر است که پیش از این طی تبادل زندانی بین ایران و آمریکا، مسعود سلیمانی (استاد و پژوهشگر ایرانی که از اکتبر سال 2018 در بازداشت نیروهای امنیتی و پلیس فدرال آمریکا بود) و ژیو وانگ (شهروند آمریکایی چینی الاصل که سه سال قبل به جرم جاسوسی در ایران دستگیر و به ده سال حبس محکوم شد) به کشورهای خود بازگشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала