سناتور آمریکایی پیشنهاد کرد که معامله بد با ایران جایگزین شود

© AP Photo / Mark J. Terrillسناتور آمریکایی پیشنهاد کرد که معامله بد با ایران جایگزین شود
سناتور آمریکایی پیشنهاد کرد که معامله بد با ایران جایگزین شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لیندسی گراهام، رئیس کمیته حقوقی سنای ایالات متحده، جایگزینی " توافق بد با ایران" را با یک توافق منطقه ای ضروری می داند.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور آمریکایی و رئیس کمیته حقوقی سنا، لیندسی گراهام در کنفرانس دوحه با اشاره به توافق هسته ای با ایران گفت: " لازم است این توافق بد با ایران - برنامه جامع اقدام مشترک – با توافقی دیگر جایگزین شود که بهتر باشد و کشورهای منطقه با آن موافقت کنند. نیروهای منطقه نیز باید با یکدیگر گفتگو داشته باشند."

حمایت پمپئو از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه  - اسپوتنیک ایران
درخواست پمپئو از اروپا: از برجام خارج شوید

وی افزود: " من فکر می کنم که یک جایگزین خوب برای برجام یک توافق منطقه ای است که براساس آن آنها می توانند انرژی هسته ای داشته باشند، سوخت باید از خارج وارد شود، به طوری که هیچ کس فرصت ساخت بمب را نداشته باشد."

لازم به یادآوری است که در سال 2015 ، شش کشور (بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه) و ایران از دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک خبر دادند. این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران فراهم شده است. این توافق نامه به شکل اصلی خود حتی سه سال دوام نیاورد: در ماه مه سال 2018 ایالات متحده خروج یک جانبه از آن و اعاده تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری را اعلام کرد. ایران در پاسخ به این اقدام آمریکا از کاهش تدریجی تعهدات خود طبق این توافق خبر داد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала