آیا وزیر ارتباطات ایران مجرم شناخته خواهد شد؟

© Photo / IRNAعذرخواهی آذری جهرمی از ایرانیان
عذرخواهی آذری جهرمی از ایرانیان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های ایرانی ادعا می کنند محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در ابتدای ناآرامی‌های اخیر از اجرای دستور شورای امنیت ایران به‌منظور محدودسازی نقطه ای اینترنتِ آشوبگران برای چند ساعت، همکاری نکرده و باعث قطعی کل اینترنت کشور به مدت ۱۰ روز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق،‌ بر اساس آنچه سایت «راه دانا» گزارش داده، همزمان با افزایش انتشار کمپین‌های مختلف برای دعوت به تجمع‌های اعتراضی یک روز پس از سهمیه بندی بنزین، شورای امنیت کشور یا همان «شاک» به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور به وزارت ارتباطات دستور می‌دهد تا فقط برای چند ساعت و آن هم به صورت نقطه‌ای یعنی در چند محدوده مشخص، اقدام به محدود کردن اینترنت کندولی وزیر ارتباطات دقیقا در همین زمان به مرخصی می‌رود و حدود 24 ساعت از اجرای این دستور شورای امنیت کشور سر باز می‌زند. حتی او در این زمان مرخصی نابهنگام به تماس برخی مقامات نیز پاسخ نمی‌دهد و در برهه‌ای حساس دستور مافوق خود را اجرا نمی‌کند!

مشرق در ادمه مطلب خود می نویسد:  در نهایت اینترنت با یک روز تاخیر یعنی شنبه شب (25 آبان) و بعد از سازماندهی کامل آشوب‌ها و وارد شدن کشور در یک بحران امنیتی قطع می‌شود؛ اتفاقی که می‌توانست در صورت ورود به موقع و تنها چند ساعت قطعی اینترنت هرگز تا این وسعت رخ ندهد و کشور را وارد یک بحران امنیتی نکند.

-  بد نیست این سوال را بپرسیم که چه کسی با مرخصی وزیر ارتباطات در این برهه حساس موافقت کرده است؟

-  چرا آذری جهرمی که با انتشار شماره تلفن‌همراه خود پس از ماجرا در شبکه‌های اجتماعی سعی کرد خود را مردمی جلوه دهد، در آن 24 ساعت حساس برای کشور تماس‌های مهم خود را بی‌پاسخ گذاشت؟

دلیل این مرخصی پرهزینه جهرمی چه بود؟

نشریه اینترنتی ایرانی در بخشی از مطلب خود می نویسد: نتیجه اینکه عدم اقدام به هنگام وزارت ارتباطات، یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد آشوب‌های اخیر است که منجر به هزاران میلیارد خسارت مالی و جانی به کشور شد؛ خسارت‌هایی که بخشی از آن به کسب و کارهای مجازی و همچنین اقدامات مبتنی بر اینترنت به کشور و مردم وارد شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала