آیا اطلاعات میلیون ها حساب بانکی در ایران لو رفته است؟

© Depositphotos.com / Gorodenkoffایران به حملات سایبری به تولید کنندگان واکسن کرونا متهم شد
ایران به حملات سایبری به تولید کنندگان واکسن کرونا متهم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مدعی شد در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران اطلاعات حساب‌های بانکی میلیون‌ها شهروند ایرانی هک و منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، دو خبرنگار نیویورک تایمز در گزارش خود ادعا کرده‌اند تا روز سه‌شنبه دست‌کم اطلاعات ۱۵ میلیون حساب بانکی در فضای آنلاین منتشر شده و مردم را نگران کرده است. این جدی‌ترین نشت اطلاعات محرمانه در تاریخ بانکداری ایران است و گفته می‌شود یک شرکت حقوقی به نمایندگی از برخی قربانیان پرونده را پیگیری می‌کند.

تعداد حساب‌هایی که اطلاعات‌شان لو رفته حدود یک‌پنجم جمعیت ایران است و بیشتر قربانیان مشتری‌های سه بانک بزرگ ایران هستند. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات ایران ماجرا را «سرقت اطلاعات» دانسته و مسئول آن را یک پیمانکار ناراضی معرفی کرده که در تلاش برای اخاذی اطلاعات بانکی مردم را در فضای مجازی در دسترس قرار داده است. به گفته آذری‌جهرمی، آنچه رخ داده به هک شدن رایانه‌های نظام بانکی ارتباط ندارد.

بر اساس آنچه در گزارش نیویورک تایمز آمده، حساب‌های بانکی لورفته مربوط به سه بانک ملت، تجارت و سرمایه است که همه آنها در فهرست تحریم آمریکا قرار دارند. کاخ سفید به تماس خبرنگاران روزنامه آمریکایی درباره ماجرای سرقت رفتن اطلاعات حساب بانکی ایرانیان پاسخ نداده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала