سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم ایران
سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران اعلام کرد که روز پنجشنبه از سورپرایزی برای مردم ایران رونمایی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در سومین همایش و نمایشگاه شهر هوشمند اظهار کرد: روز پنجشنبه برای مردم یک سورپرایز داریم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری تهران و وزارت ارتباطات در سال گذشته گفت: این تفاهم نامه درباره استفاده از هوشمند سازی تهران برای تبدیل آن به شهری امن بود که برای اجرایی شدن آن الزاماتی وجود داشت که با کمک طرفین انجام شد.

وزیر ایرانی از مردم پوزش خواست+ویدیو - اسپوتنیک ایران
وزیر جوان ایرانی از مردم پوزش خواست+ویدیو

وزیر ارتباطات ایران با اشاره به تبعات عدم مدیریت هوشمند اظهار کرد: در این شرایط قطعا موثر نخواهیم بود، اما خوشبختانه توانسته‌ایم بازاری برای کسب و کار‌های شهری به صورت الکترونیک اجرایی کنیم.

آذری جهرمی افزود: ثمره این تلاش در قالب این تفاهم نامه بوده که اگر امروز کسی به آتش نشانی تماس گیرد و نتواند در آن شرایط آدرس خود را اعلام کند ما از طریق زیرساخت‌های الکترونیک می‌توانیم محدوده فرد را به آتش نشاننی اعلام کنیم.

او با بیان اینکه ما دیگر با پدیده وِیز درگیر نیستیم، اظهار کرد: ما شرکت‌های قدرتمندی داریم که حتی داده‌های بهتری نسبت به شهرداری دارند، اما باید یاد بگیریم که چگونه برای گرفتن این اطلاعات با این شرکت‌ها مذاکره کنیم.

وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه بزرگی ما به جایگاه ما نیست اظهار کرد: بزرگی ما به شکل خدماتی است که ارائه می‌دهیم و امروز فضای استارت‌آپی کشور به جایی رسیده که اشراف و تحلیل ان‌ها بر اطلاعات از ما قوی‌تر است و باید تغییر شیوه و نگرش دهیم.

آذری جهرمی ادامه داد: امیدواریم شهرداری تهران تا پایان سال جاری مانند برخی از دستگاه‌ها که قبوض کاغذی را حذف کردند این کار را انجام دهد.

او با بیان اینکه در حوزه هوشمند سازی اقدامات ارزشمندی انجام شده است، بیان کرد: شهرداری در خصوص آزاد سازی اطلاعات به خوبی عمل کرده است و مدیریت هوشمند شهری امروز از حوزه زیرساخت عبور کرده و باید مشارکت بین دستگاهی را مورد توجه قرار دهد.

وزیر ارتباطات ایران ادامه داد: در قالب برنامه پست پلاس تا پایان سال هوشمند سازی پست صورت می‌گیرد و ۲۰۰ موتور برقی، ۵۰ دوچرخه برقی و ۱۰ خودروی برقی به ناوگان پست اضافه می‌شوند که امیدواریم ناجا هم مجوز شماره گذاری را به این خودرو‌ها بدهد.

آذری جهرمی با بیان اینکه باید برای نسل آینده در محیط زیست کاری کنیم، گفت: همه ما در چند روز گذشته که هوا آلوده شد در آن گرفتار شدیم و لذا باید کره زمین را سلامت به دست آیندگان برسانیم.

او خاطرنشان کرد: امسال سالی است که پس از آماده سازی زیرساخت‌های شهری باید در تعامل بین دستگاهی تمرکز داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала