روحانی: بودجه 99، بودجه ایستادگی است

© AP Photo / Jason DeCrowروحانی: بودجه 99، بودجه ایستادگی است
روحانی: بودجه 99، بودجه ایستادگی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، بودجه 1399 را بودجه مقاومت در مقابل تحریم ها نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس جمهور ایران، حسن روحانی روز یکشنبه با حضور درمجلس و تقدیم لایحه بودجه سال 1399 گفت: " مطالب درباره بودجه سال 99 را از اینجا آغاز می‌کنم که سال گذشته که در محضر شما بودم و بودجه سال 98 تقدیم شد، ما در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم. در محضر شما وعده دادیم دولت توان خود را بکار خواهد گرفت و کنار استواری ملت بزرگ ایران و ارکان دیگر نظام از جمله مجلس شورای اسلامی خواهد توانست بودجه را محقق کند و تا امروز چنین بوده است. تقریبا 9 ماه از  سال 98 گذشته و بودجه‌های جاری به‌ موقع پرداخت شده و بودجه عمرانی نیز تاکنون 34 هزار میلیارد تومان پرداخت شده و طرح‌های مهم و اساسی که مدنظر دولت بوده یا افتتاح شده و یا تا پایان سال ان‌شالله افتتاح خواهد شد."

روحانی: در بودجه 99 تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد بدون نفت ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
روحانی: در بودجه 99 تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد بدون نفت ادامه خواهد داشت

وی تاکید کرد: " بودجه سال آینده، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود. دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گام‌های قابل ملاحظه‌ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است."

روحانی همچنین افزود: " در سال جاری برای کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی را اختصاص دادیم و همچنین برای بودجه سال 99 بازهم برای کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی اختصاص دادیم. طرح‌های مختلفی در این زمینه وجود داشت که برای رفاه مردم و اینکه مشکلات معیشتی کاهش یابد ولی می‌دانید ارز چند نرخی چه کار سختی است ولی دولت این را تحمل می‌کند تا مردم در فشار نباشند، پس ارز خصیص یافته برای کالاهای اساسی همانند امسال، ارز 4200 تومانی خواهد بود. کالاهای غیر اساسی نیز با ارز نیمایی خواهد بود که در این بودجه قیمت ارز نیمایی را 8500 تومان مدنظر قرار دادیم و تلاش می‌کنیم معیشت مردم در سختی نباشد.می‌کوشیم  حقوق و مستمری افرادی که در جامعه آسیب‌پذیرتر هستند را به مقداری که در توان دولت است را افزایش دهیم. در دو هفته اخیر 1000 میلیارد تومان برای کمک به معلولین علاوه بر آنچه در سال‌های پیش پرداخت میشده اختصاص دادیم. درباره مستمری‌بگیران شرایط به‌ گونه‌ای است که نسبت به دو سال اخیر بیش از 2 برابر افزوده شده و در سال آینده حقوق ثابت کارمندان و کارگران 15 درصد افزایش می‌یابد و این یعنی اقشاری که تحت فشار هستند فشار کمتری را تحمل کنند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала