جزئیات بودجه 99

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر جزئیات بودجه 99
جزئیات بودجه 99 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت حامل های انرژی در بودجه 99 ایران تغییر نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز یکشنبه با حضور در مجلس لایحه بودجه سال 99 را تقدیم مجلس کرد.

روحانی: در بودجه 99 تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد بدون نفت ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
روحانی: در بودجه 99 تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد بدون نفت ادامه خواهد داشت

بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه، قیمت هیچ کدام از حاملهای انرژی در سال 99 تغییر نمی‌کند. بر این اساس قیمت بنزین بر اساس طرح جدید سران قوا  و سهمیه‌بندی انجام شده خواهد بود و بنزین آزاد با نرخ 3000 تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت گازوییل شامل تغییر نخواهد بود و با این پیشنهاد دولت قیمت آب، برق و گاز نیز تغییر نخواهد کرد.

همچنین بودجه عمرانی دولت  که پیش از این برای سال بعد حدود 60هزارمیلیارد تومان اعلام شده بود، بر اساس لایحه ارائه شده به رقم 70هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

بر اساس لایحه بودجه سال 99 ایران، سقف کل بودجه این کشور در سال آینده 2033 هزار میلیارد تومان می باشد که از این رقم 1483 هزار میلیارد تومان بودجه شرکتهای دولتی و 484 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است. همچنین 66 هزار میلیارد تومان بودجه دستگاه ها از محل درآمدهای اختصاصی است.

لازم به ذکر است که بر اساس گفته های نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران، لایحه بودجه 99 با کمترین وابستگی به نفت تهیه و تنظیم شده است.

وی همچنین تاکید کرده است که بر اساس بودجه دولت، کلیه درآمدهای حاصل از نفت به بودجه عمرانی و اشتغال زایی تخصیص خواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала