توضیحات شهردار تهران درباره انتشار بوی نامطبوع و آلودگی هوا در پایتخت

© Sputnik / Siyavash Sobhgani توضیحات شهردار تهران درباره انتشار بوی نامطبوع و آلودگی هوا در پایتخت
توضیحات شهردار تهران درباره انتشار بوی نامطبوع  و آلودگی هوا در پایتخت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیروز حناچی، شهردار تهران درباره انتشار بوی نامطبوع و آلودگی هوا در پایتخت ایران توضیح داد.

شهردار تهران وی درباره انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران گفت: طی تماس‌هایی که با شهرداری تهران برقرار شده بود بوی نامطبوع در مناطق 2،4 ،6،8، 9، 10، 11، 13 استشمام شده بود. خوشبختانه با بررسی‌هایی که انجام شد مشخص شد این موضوع مسئله‌ای نیست که برای سلامتی ساکنان شهر مضر باشد. اطلاعات در این خصوص نیز به کمیته‌ای که در استانداری تهران تشکیل شده ارجاع شده و تلاش می کنیم علت اصلی این بو را در سطح شهر تهران مشخص کنیم.

او ادامه داد: البته با توجه به گستردگی شبکه‌هایی مانند گاز و فاضلاب ممکن است علت انتشار بو در این شبکه‌ها باشد. همچنین جهت غالب معکوس باد می‌تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد، اما خوشبختانه موردی که بتواند برای ایمنی شهروندان مضر باشد، یافت نشده است.

شهردار  مهمترین مشکلات مردم در ارزیابی صورت گرفته در شهریورماه را آلودگی هوا و ترافیک عنوان کرد.

به گفته شهردار تهران ، در خصوص رفع آلودگی هوا ۱۴ دستگاه دخالت دارند و فقط شهرداری تهران نیست اما بخش قابل توجهی از آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت فسیلی و خودروی های تک سرنشین و خودروهای دیزلی سنگین است که نقش مهمی در آلودگی هوا دارند.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش آلودگی هوا گفت: شهرداری تهران اقدامات بسیاری در خصوص کاهش آلودگی هوا انجام داده است از جمله مجهز شدن چهارراه‌ها به دوربین‌های معاینه‌فنی، جدی گرفتن معاینه فنی و همچنین اجرای طرح ترافیک که البته انتقادی به آن نیز وارد شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала