ترامپ: از معترضان در ایران حمایت نمی کنم

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: از معترضان در ایران حمایت نمی کنم
ترامپ: از معترضان در ایران حمایت نمی کنم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اعتراضات اخیر مردم در ایران گفت که از آنها حمایت نمی کنم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به انگلیس سفر کرده، در یک کنفرانس خبری پیش از نشست ناتو در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوش حمایت آمریکا از تجمعات اخیر ایران با اشاره به این‌که خواهان افشای اطلاعات زیادی نیست، مدعی شد: من نمیخواهم چندان در این باره صحبت کنم اما پاسخ من منفی است.

این اظهار نظر ترامپ که متفاوت با دیگر مقام‌های آمریکایی بود و همچنین نقل قول هایی که از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، موجب تعجب خبرنگاران حاضر در جلسه شد.

عفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند - اسپوتنیک ایران
عفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند

ترامپ پیشتر کشته شدن تعداد بسیار زیادی از معترضین در ایران را وحشتناک خوانده بود و از کشورهای دیگر خواسته بود که به آنچه در ایران رخ می‌دهد توجه کنند. وی همچنین گفته بود: "تعداد بسیاری زیادی در ایران کشته می‌شوند تنها به این دلیل که معترض هستند."

اعتراضات سراسری 1398 توسط مردم ایران به‌دنبال افزایش قیمت بنزین در آبان 1398 آغاز شد. دولت ایران در نیمه‌شب 24 آبان 98 و بدون اعلام قبلی بنزین را سهمیه‌بندی و گران کرد. بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان شد. بر اساس گزارش نهادهای امنیتی، 28 استان و بیش از صد شهر دستخوش ناآرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала