میزان کشته شدگان اعتراضات ایران چقدر است؟

© Photo / IRNAمیزان کشته شدگان اعتراضات ایران چقدر است؟
میزان کشته شدگان اعتراضات ایران چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات قضایی ایران اطلاعات "گروههای خصمانه" درباره میزان تعداد قربانیان نا آرامی ها را نادرست عنوان می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی قوه قضائیه ایران غلامحسین اسماعیلی گفت: اطلاعات در مورد قربانیان اغتشاشات ایران در اواسط ماه نوامبر صحت ندارد.

به نقل از میزان: ارقام و داده هایی که توسط گروه های خصمانه اعلام شده اند صحیح نیستند.

اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: آمار و ارقام ابراز شده توسط این "گروه های خصمانه" شامل افرادی می شود که در واقع زنده هستند یا در شرایطی که مربوط به اعتراضات و آشوب ها نبوده، جان باختند.

اسماعیلی مشخصا بیان نکرد که چه سازمان هایی یا گروه هایی مورد نظر است و در عین حال اطلاعات رسمی درباره قربانیان را از مقامات ایرانی ارائه نکرد.

عفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند - اسپوتنیک ایران
عفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند

سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 کشته در ایران را در جریان تظاهرات گزارش داده بود. این سازمان به داده های به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد. فیلم های ویدئوی عفو بین الملل نشان می دهد که مقامات امنیتی ایران اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان غیرمسلح را داشته اند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین با اشاره به بازداشت شدگان، خاطرنشان کرد که تعداد آنها در حال حاضر "حداقل" است و بیشتر دستگیرشدگان آزاد شدند. رسانه های ایرانی گزارش دادند، که حسین نقوی حسینی نماینده مجلس ایران پیش از این اعلام کرده بود که در نا آرامی های اخیر حدود هفت هزار نفر بازداشت شده اند.

در کل، همانطور که قبلاً توسط عبدالرضا فضلی وزیر کشور ایران گزارش شده بود، از 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند، اما مقامات تأکید کردند که اعتراض و نارضایتی باید از اغتشاشات متمایز شود. رئیس جمهور ایران حسن روحانی گفت: تعداد معدودی از کسانی که در اعتراضات اخیر در میان مردم دست به اغتشاش زدند، حاضر بودند.

در اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران به دلیل تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و معرفی سهمیه برای آن برگزار شد. برخی صلح آمیز بودند و بعضی دیگر با خسارت در اموال به شورش مسلحانه درآمدند. قربانیان هر دو در میان آشوبگران و مقامات امنیتی گزارش شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала