عفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند

© AP Photo / Majid Khahi/ISNAعفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند
عفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان حقوق بشری عفو ​​بین الملل تخمین زد که دست کم 208 نفر در اعتراضات اخیر که به دلیل افزایش قیمت بنزین در ایران آغاز شده، کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان حقوق بشری عفو ​​بین الملل تخمین زد که دست کم 208 نفر در اعتراضات اخیر که به دلیل افزایش قیمت بنزین در ایران آغاز شده، کشته شدند. طبق اعلام این سازمان، تمامی مرگ ها در کمتر از یک هفته رخ داده است. این سازمان پیشتر از کشته شدن 143 نفر در ایران خبر داده بود.

این سازمان گفت كه اطلاعات مربوط به قربانیان براساس گزارش های معتبر است. عفو بین الملل می گوید، تعداد واقعی کشته شدگان به احتمال زیاد بیشتر است.

براساس اعلام این سازمان، به خانواده های قربانیان در مورد صحبت با رسانه ها هشدار داده می شود، همچنین به آنها اجازه برگزاری مراسم تشییع جنازه داده نمی شود و برخی نیز مجبور به پرداخت پول می شوند تا اجساد عزیزان خود را دریافت کنند.

عفو بین الملل: حداقل 143 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند - اسپوتنیک ایران
عفو بین الملل: حداقل 143 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند

اعتراضات سراسری 1398 توسط مردم ایران به‌دنبال افزایش قیمت بنزین در آبان 1398 آغاز شد. دولت ایران در نیمه‌شب 24 آبان 98 و بدون اعلام قبلی بنزین را سهمیه‌بندی و گران کرد. بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان شد. بر اساس گزارش نهادهای امنیتی، 28 استان و بیش از صد شهر دستخوش ناآرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала