وزیر خارجه عمان با ظریف دیدار کرد

© Photo / Irnaوزیر خارجه عمان با ظریف دیدار کرد
وزیر خارجه عمان با ظریف دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه عمان ظهر دوشنبه، 2 دسامبر در تهران با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزیر خارجه عمان، یوسف بن علوی در سفری به تهران در ظهر روز دوشنبه، با حضور در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه ایران با همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف دیدار کرد.

دلیل سفر ناگهانی وزیر خارجه عمان به ایران چیست؟ - اسپوتنیک ایران
دلیل سفر ناگهانی وزیر خارجه عمان به ایران چیست؟

به نظر می‌رسد این سفر در راستای گفتگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و همچنین بحث و تبادل نظر درباره ابتکار صلح هرمز صورت گرفته است.

یادآور می شود که یوسف بن علوی، پیش از این در 25 نوامبر سفری به واشنگتن داشت و با مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده دیدار کرده بود. پامپئو ضمن اعلام رضایت از این دیدار در توئیتر خود نوشت: " از عمان به دلیل همکاری در موضوعات ضد تروریسم و مشارکت در اتحاد استراتژیک خاورمیانه قدردان هستیم. ما به همکاری (با عمان) برای یافتن یک راهکار سیاسی در یمن ادامه می‌دهیم."

همچنین لازم به ذکر است که روزنامه کویتی الجریده در روز 26 نوامبر خبر از سفر وزیر خارجه عمان به تهران داده بود و هدف آن را برای ابلاغ موافقت کشورش با طرح صلح هرمز اعلام کرده بود.

خاطر نشان می شود که این سومین بار است که وزیر امور خارجه عمان در سال جاری به تهران سفر کرده است. بن علوی ابتدا در اردیبهشت ماه و سپس در مردادماه به تهران سفر کرده و با مقامات عالی‌رتبه ایران دیدار و گفت‌وگو کرده بود.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала