جودوکار سابق ایران، تبعه مغولستان شد

CC BY 4.0 / IRNA / سعید مولایی
سعید مولایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جودوکار سابق ایران با دریافت تابعیت مغولستان، با پرچم این کشور در مسابقات مسترز چین حضور خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پس از آن‌که سعید ملایی جودوکار سابق ایران و دارنده مدال طلای جهان با پایان رقابت‌های جهانی ژاپن از بازگشت به ایران خودداری کرد، با حمایت ویژه رییس فدراسیون جهانی جودو راهی آلمان شد و چندی پیش نیز اعلام شد اداره مهاجرت آلمان با اعطای پناهندگی به این جودوکار ایرانی نیز موافقت کرده است.

ماجرای درخواست پناهندگی جودوکار ایرانی - اسپوتنیک ایران
ماجرای درخواست پناهندگی جودوکار ایرانی

ملایی چند روز پیش در گرنداسلم ژاپن با پرچم فدراسیون جهانی جودو نیز مبارزه کرد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما پس از این اتفاق، ملایی با دعوت رسمی خاتماگین باتولگا رییس‌جمهور مغولستان و رییس سابق فدراسیون جودوی این کشور به اولان‌باتور پایتخت مغولستان رفت و ضمن دیدار با رییس جمهور این کشور، به عنوان شهروند مغولستان پذیرفته شد و گذرنامه این کشور را دریافت کرد.

از آنجا که تغییر کشور باعث حذف امتیازات یک ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک می‌شود، رییس جمهور مغولستان به دنبال این است که با استفاده از قدرت خود و مکاتبه با فدراسیون جهانی جودو، این مشکل را برطرف کند تا ملایی برای این کشور در المپیک توکیو مبارزه کند.

​رقابت‌های جودوی مسترز چین 10 روز دیگر برگزار می‌شود و نام سعید ملایی هم با پرچم فدراسیون جهانی و هم در قالب تیم مغولستان در لیست نفرات حاضر در این رقابت‌ها به چشم می‌خورد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی جودو، در وزن 81 کیلوگرم رقابت‌های مسترز چین 38 جودوکار حضور خواهند داشت.

ملایی هم‌اینک در رده سوم رنکینگ وزن 81 کیلوگرم برترین‌های جهان جای دارد و یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلای المپیک توکیو خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала