فرمانده سپاه: برخی توسط اغتشاشگران از پشت تیر خورده‌اند

© AP Photo / Majid Khahi/ISNAفرمانده سپاه: تیر خوردن مردم از سوی ماموران امنیتی درحال بررسی است
فرمانده سپاه: تیر خوردن مردم از سوی ماموران امنیتی درحال بررسی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده سپاه تهران مطالبات معیشتی مردم را مطالبات بر حقی دانست که کسی آن را انکار نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، سرتیپ دوم محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در ارتباط با اعتراضات اخیر ایران و در واکنش به اظهارات حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه تمام کشته‌شدگان اغتشاشگر نبوده‌اند، اظهار داشت: برخی از افراد ما در جامعه توسط اغتشاشگران از پشت تیر خورده‌اند. بنده این را تایید می‌کنم و برخی هم آشوبگر بوده اند. افرادی که کشته شده‌اند، بررسی و به خانواده‌های آنها سرکشی می‌کنیم. همانطور که صف آشوبگران از صف مردم جدا شد، صف کشته‌شدگانی که قصد تخریب داشتند از کشته شدگان دیگر جدا می‌شود.

عفو بین الملل: حداقل 143 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند - اسپوتنیک ایران
عفو بین الملل: حداقل 143 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد این افراد به اشتباه از سوی ماموران کشته شده باشند تصریح کرد: این موضوع هم اکنون در حال بررسی است و در این مورد نه می‌توانیم اظهارنظر کنیم و نه وقت آن است اما این را باید بگویم که به دقت این موضوع در حال بررسی است که کسانی که کشته شده‌اند علت کشته شدنشان چه بوده است.

یزدی در پاسخ به این پرسش که چرا در نقاط بالا شهر این اتفاق نیفتاده و تنها در جنوب شهر و مناطق کم‌برخوردار این اتفاق افتاده گفت: دشمنان مانقطه‌گذاری‌هایشان در مکان‌هایی بوده که زمینه‌های اجتماعی در آن موجود است دشمن وارد فضایی می‌شود که آن فضا توسط مردم عادی رقم زده شده است و بر آن موج‌سواری می‌شود و وظایف خود را انجام می‌دهد.

اعتراضات سراسری 1398 توسط مردم ایران به‌دنبال افزایش قیمت بنزین در آبان سال جاری آغاز شد. دولت ایران در نیمه‌شب 24 آبان 98 و بدون اعلام قبلی بنزین را سهمیه‌بندی و گران کرد. بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان شد. بر اساس گزارش نهادهای امنیتی، 28 استان و بیش از صد شهر دستخوش ناآرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала