با دستور وزیر کشور ایران، نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس آغاز شد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر با دستور وزیر کشور ایران، نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس آغاز شد
با دستور وزیر کشور ایران، نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس آغاز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران، دستور آغاز نام نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس ایران را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور ایران در ساعت ۸ صبح امروز -یکشنبه- خطاب به فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه سراسر ایران، دستور آغاز انتخابات را صادر کرد.

جزئیاتی درباره برگزاری انتخابات آینده مجلس ایران به شکل الکترونیکی - اسپوتنیک ایران
جزئیاتی درباره برگزاری انتخابات آینده مجلس ایران به شکل الکترونیکی

در متن دستور وزیر کشور ایران آمده است: " انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز  همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.

با عنایت به اینکه هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیات‌های اجرایی حوزه های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ حداکثر در مدت ۶ روز تشکیل شوند، مقتضی است، بر اساس مواد ۳۱، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرم های آن در چارچوب برنامه زمان بندی انتخابات و بخشنامه های صادره نسبت به تشکیل هیات اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.
این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می‌شود، بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه وصول آن را بر اساس فرم شماره ۴ آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала