تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در ایران بر اثر آلودگی هوا

© IRNAآلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلودگی هوا باعث شده امروز مدارس و دانشگاه ها در تعدادی از مناطق ایران از جمله تهران که ابر های دود غلیظ آنرا پوشانده، تعطیل شوند.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایرنا ، به دلیل افزایش آلایندگی هوا مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس استان تهران در تمامی مقاطع بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران روز شنبه ۹ آذر تعطیل اعلام شد.

معاون عمرانی استاندار تهران عصر جمعه در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران که با حضور مدیران مرتبط در استانداری تهران برگزار شد همچنین از اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در تهران در روز شنبه خبر داد.

محمد تقی زاده اعلام کرد: تردد کامیون‌ها در سطح استان تهران ممنوع است و در این خصوص نیز پلیس راهور با جدیت در ورودی وخروجی‌های شهر حضور دارند.

وی گفت: با توجه به میزان آلایندگی هوا از شهروندان تقاضا می‌شود که از سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار تهران یادآور شد: پلیس راهور به شدت با خودروهای دودزا در سطح شهر نیز برخورد خواهد کرد.

تقی زاده از مدیران دستگاهها خواست که جهت مرخصی مادران و کارمندان مساعدت کنند.

همچنین براساس تصمیم کمیته اضطرار کلیه فعالیت های ورزشی پایتخت نیز ملغی اعلام می‌گردد .

براساس اعلام سازمان ورزش قراربود امروز ساعت ۱۷:۳۰ در هفته ۱۲ لیگ برتر پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی مازندران باشد.

چطور عوارض آلودگی هوا را خنثی می توان کرد؟ - اسپوتنیک ایران
چطور عوارض آلودگی هوا را خنثی می توان کرد؟

کیفیت هوای پایتخت ایران روز جمعه با قرار گرفتن روی شاخص لحظه‌ای ۱۲۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و زنان باردار قرار گرفت در حالیکه در ۲۴ گذشته این شاخص بر روی عدد ۱۵۶ یعنی ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفته است و این شرایط در روزهای گذشته نیز به علت پایداری جوی ادامه داشته است. رییس مرکز اورژانس تهران روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در بیشتر مناطق شهر تهران شاخص کیفیت هوا ناسالم و در مرز هشدار قرار گرفته است، گفت: شهروندان به ویژه افراد سالمند و کودکان از تردد غیر ضرور درسطح شهرخودداری کنند. پیمان صابریان با بیان اینکه به کلیه شهروندان توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند افزود: به ورزشکاران نیز توصیه می‌کنیم که از ورزش کردن در فضای باز خودداری و افرادی که دارای بیماری قلبی و تنفسی هستند؛ در منازل استراحت کنند.

رسانه های دولتی ایران در اوایل امسال با استناد به وزارت بهداشت این کشور اعلام کردند آلودگی هوا باعث مرگ تقریباً 30 هزار نفر در سال در شهرهای ایران می شود.

  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала