انتقال وزرا به پست های دیگر پس از استیضاح

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر جهاد کشاورزی ایران پیش از جلسه طرح استیضاح خود در مجلس استعفا داد و در پست دیگری مشغول به فعالیت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، روز یکشنبه برای چندمین‌ بار اعلام شد محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران استعفا داده است. بحث استعفای حجتی در حالی مطرح می شد که قرار بود روز سه‌ شنبه راهی پارلمان شود و از طرف نمایندگان مجلس استیضاح شود.

استیضاح محمود حجتی با 38 امضا روز سه‌ شنبه 28 آبان‌ ماه با 20 محور از سوی هیات رئیسه انجام شد. با این حال حجتی که در دو دولت یازدهم و دوازدهم، بارها برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان راهی مجلس شده ‌بود، این‌ بار ترجیح داد پیش از جلسه طرح استیضاح، استعفا دهد.

در روز دوشنبه خبر پذیرش استعفای حجتی در رسانه‌ ها منتشر شد و بعد از ظهر همان روز حسن روحانی به نامه استعفا او جواب مثبت داد. رئیس جمهور با صدور پیامی، حجتی را به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی منصوب کرد. برخی اعلام وصول استعفا حجتی را تلافی مجلسی‌ها از دولت پس از افزایش قیمت بنزین تلقی می کنند.

در ادامه احمد امیرآبادی عضو هیئت‌ رئیسه مجلس، به میان خبرنگاران آمد و از ارائه طرح استیضاح وزیر نفت به هیات‌ رئیسه با 50 امضا خبر داد. او اعلام داشت: محورهای استیضاح شامل علت حذف کارت سوخت و راه‌اندازی مجدد آن، افزایش قاچاق سوخت، ارائه‌ اطلاعات غلط در مورد افزایش قیمت بنزین، عدم صداقت درباره‌ علت گران‌شدن نرخ بنزین، ناکارآمدی در انعقاد قراردادهای میادین مشترک گازی و نفتی، اتخاذ برخی تصمیمات نادرست در واگذاری‌ها و عدم توجه به توسعه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و فراورده‌های نفتی است.

بعد از وزیر کشاورزی و وزیر نفت، صحبت های ضد و نقیظی از استیضاح وزیر کشور نیز در مجلس به میان آمد. علی مطهری و احمد مازنی، نمایندگان مردم تهران در مجلس، از تقدیم استیضاح رحمانی فضلی، خبر دادند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала