ورود نیروی دریایی ارتش ایران به عرصه خود کفایی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoورود نیروی دریایی ارتش ایران به عرصه خود کفایی
ورود نیروی دریایی ارتش ایران به عرصه خود کفایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از ورود این نیرو به عرصه خود کفایی و ساخت ناوشکن، زیر دریایی و انواع شناورهای سطحی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به ورود این نیرو به عرصه خود کفایی و ساخت ناوشکن، زیر دریایی و انواع شناورهای سطحی، از الحاق "ناوشکن دنا" به نداجا در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

توانمندی های نیروی دریایی ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
توانمندی های نیروی دریایی ایران + داده نمایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در ادامه تصریح کرد: کار ساخت ناوشکن دماوند تمام شده و به آب انداخته شده است، تست های شناوری آن طی شده و در حال نصب تجهیزات روی آن هستیم و دماوند با یک فناوری جدید در حوزه پیشران و سلاح تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

خانزادی در خصوص ناوشکن سهند که در سال گذشته به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران ملحق شده است، گفت: ناوشکن سهند سال گذشته به نیروی دریای ملحق شد و امروز ناوشکن سهند در حال آماده شدن برای ماموریت اقیانوسی است. 

وی افزود: ناو "موج ۴" کار ساخت کاسه آن به پایان خواهید رسید ضمن آنکه امیدواریم ناوشکن تفتان در سال ۹۹ به نیروی دریایی ملحق شود. زیر دریایی های کلاس غدیر به تسلیحات بومی و اژدرهای بومی والفجر مسلح شده اند و در تیراژ بالا در نیروی دریایی بکار گرفته می شوند. زیر دریایی کلاس فاتح که یک زیر دریایی نیمه سنگین است در اختیار نیروی دریایی است که امروز در ماموریت های نیروی دریایی از آن استفاده می شود.

دریادار خانزادی بیان داشت: الحاق یک فرمت ناومین شکار، پهپاد سیمرغ با مداومت پرواز ۲۴ ساعته که توانایی حمل انواع سلاح را خواهد داشت و  به تجهیزات جنگ الکترونیک و دوربین های شناسایی مجهز است. همچنین هواپیماهای آموزشی جدید هم ساخته شده است که به یگان هوادریای نیروی دریایی ملحق خواهد شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала