وزیر بهداشت ایران: هر شب بستری در ارزان ترین بیمارستان جهان کمتر از 700 دلار نیست

© Fotolia / Santypanوزیر بهداشت ایران: هر شب بستری در ارزان ترین بیمارستان جهان کمتر از 700 دلار نیست
وزیر بهداشت ایران: هر شب بستری در ارزان ترین بیمارستان جهان کمتر از 700 دلار نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: علی‌رغم تحریم‌ها ما پروژه‌های خوبی داریم؛ هزار پروژه آماده بهره‌برداری است و هر هفته 50 پروژه در نقاط محروم کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان ایران گفت: در حال حاضر هزینه یک‌ تخت بیمارستانی سه میلیارد تومان و هزینه یک‌شب بستری شدن در آی سی یو ارزان‌ترین بیمارستان‌های جهان کمتر از 700 دلار نیست.

وی بیان کرد: با شرایط موجود نمی‌توانیم هر بار تعداد تخت‌های سی‌سی‌یو و آی سی یو را اضافه کنیم باید پیشگیری از بیماری را در دستور کار قرار دهیم، همچنین در بخش دیالیز نیز تعداد ماشین دیالیز را 20 برابر کردیم اما بیماری نارسایی مزمن کلیه به دلیل شیوه زندگی نامناسب رو به افزایش است.

مجلس ایران، وزیر بهداشت را فراخواند - اسپوتنیک ایران
مجلس ایران، وزیر بهداشت را فراخواند

نمکی یادآور شد: درست است که ما کمبود تخت داریم اما باید کاری کنیم که سبک زندگی مردم تغییر پیدا کند، اجرای طرح "هر خانه، پایگاه سلامت" نیز در همین راستا است برای مثال اگر کسی بداند در برخورد باکسی که درد قفسه سینه دارد در اولین دقایق چه برخوردی داشته باشد می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. وی تصریح کرد: رفتار و سبک زندگی در سلامتی افراد بسیار مؤثر است بنابراین در گام دوم سلامت پیشگیری بر درمان مقدم است و همچنین درمان سرپایی بر درمان بستری تقدم دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала