آمادگی جزیره کیش برای جام جهانی قطر

© Fotolia / steevy84آمادگی جزیره کیش برای جام جهانی قطر
آمادگی جزیره کیش برای جام جهانی قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر عامل منطقه آزاد کیش گفت: حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری برای آماده‌ سازی جزیره به منظور برپایی تمرین تیم‌ها و حضور طرفداران آنها انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، غلامحسین مظفری مدیر عامل منطقه آزاد کیش، درباره برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در قطر و بحث‌هایی که در مورد مشارکت جزیره کیش با قطر وجود دارد، بیان کرد: همکاری در برگزاری مسابقات وجود ندارد، اما حدس ما این است که بتوان با توجه به شرایط اقلیمی متناسب با قطر، فضایی برای تمرین تیم‌ های حاضر در جام جهانی در کیش فراهم کنیم که اقدامات در حال انجام است.

مظفری با بیان اینکه جام جهانی فوتبال 2022 قطر می‌تواند فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی و استفاده از ظرفیت موجود در جزیره کیش داشته باشد، گفت: بر این اساس دو پروژه بزرگ هر یک با سرمایه‌ گذاری 500 میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی در حال انجام است. از سوی دیگر مجموعه المپیک کیش نیز در حال بازسازی و آماده‌سازی است تا بتوان در فاصله دو سالی که تا برگزاری جام جهانی باقی مانده تکمیل و آماده شود.
 
مدیر عامل منطقه آزاد کیش همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جذب گردشگر و تماشاگران مسابقات جام جهانی قطر اشاره کرد و در ادامه اضافه کرد: پیش‌بینی شده که از لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب و فضایی که برای اقامت در کیش وجود دارد، بخشی از طرفداران تیم‌ها با توجه به فاصله مسابقات که سه روز است و می‌توانند رفت و آمد کنند، بتوانند در جزیره کیش اقامت کنند.

وی یادآور شد که برای جابجایی طرفداران تیم‌ها و نقل و انتقالات نیز از سیستم هوایی استفاده می‌شود که شرکت هواپیمایی کیش آن را انجام خواهد داد.

درحالی جام‌ جهانی قطر تا دو سال دیگر در این کشور برگزار می‌شود که با توجه به نزدیکی به جزایر ایرانی و شرایط خوب آب و هوایی، طرح استفاده از ظرفیت‌های موجود در جزیره کیش برای این مسابقات بیان شده است. در عین حال که بحث جزیره قشم نیز وجود دارد ولی ظاهرا تاکنون مذاکره رسمی بین مسئولان قطری و ایرانی در حوزه فوتبال و مناطق آزاد کیش و قشم انجام نشده و هرگونه رایزنی در این خصوص در مناطق با حضور فدراسیون فوتبال صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала