روایت سفارت روسیه از قطعی اینترنت در ایران

© Depositphotos.com / ElenaOdareeva روایت سفارت روسیه از قطعی اینترنت درایران
 روایت سفارت روسیه از قطعی اینترنت درایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در ایران توضیح داد که قطعی اینترنت در این کشور چه تاثیری بر کار سفارت داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، آندره گاننکو، مسئول سرویس اطلاع رسانی سفارت روسیه در ایران گفت: " قطع ارتباط اینترنت در ایران در واقع ارتباط سفارت روسیه در تهران را با مسکو مسدود نمود و همچنین امکان صدور ویزا برای ایرانیان را دچار وقفه کرد."

قطع اینترنت در ایران با دستور شورای عالی امنیت ملی - اسپوتنیک ایران
قطع اینترنت در ایران با دستور شورای امنیت کشور

وی گفت: " در این زمینه دو نکته اصلی وجود دارد. اول اینکه ارتباط با مرکز واقعاً مسدود شد ه بود، ما نمی توانستیم چیزی را از طریق فکس یا ایمیل ارسال کنیم، همچنین امکان دریافت اطلاعات وجود نداشت. نکته دوم و مهمتر، از جمله برای خود ایرانی ها، این بود که امکان صدور ویزا قطع شده بود، زیرا امکان تبادل اطلاعات با مرکز وجود نداشت." 

به گفته گاننکو، تأیید یا درخواست چیزی غیرممکن بود و اکثر قریب به اتفاق ایرانیان نتوانستند فرم الکترونیکی (ویزا) را در سایت پر کنند.

وی افزود: " اینترنت سفارت را در روزهای 20-21 نوامبر وصل کردند، یعنی چند روز پس از محدود کردن دسترسی به شبکه"

وی خاطرنشان کرد: " به ما پس از اینکه درخواستی به  وزارت امور خارجه ایران دادیم، كانالی اختصاص داده شد، در حالی كه هیچ امتیازی به ما داده نشده بود، آنها اینترنت بعضی از سفارتخانه ها را زودتر از ما وصل کردند، همه چیز طبق درخواست انجام شد."

لازم به ذکر است که تصمیم به محدود کردن دسترسی به اینترنت توسط شورای عالی امنیت کشور ایران و یک روز پس از آن گرفته شد که موجی از اعتراضات و شورش های فرا گیر در این کشور در 15 نوامبر و چند روز بعد از آن در اعتراض به افزایش شدید و ناگهانی قیمت بنزین شکل گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала