ایران توپ لیزری بومی تولید کرد+ویدیو

© Sputnik / Yuri Streletcایران توپ لیزری بومی تولید کرد+ویدیو
ایران توپ لیزری بومی تولید کرد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران از دستاورد جدیدی در بخش نظامی رونمایی کرد؛ توپ لیزری.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی نظامی ایران توانست دانش بالای تولید تسلیحات لیزری را بدست آورد. نیاز به تجهیزات مدرن و پیشرفته در بخش نظامی باعث شد تا متخصصان ایرانی دست بکار شده و با ترکیب دانش بومی و تکنولوژی روز دنیا سلاح‌های فوق مدرن بسازند، سلاح‌هایی که برخی از آن‌ها اطلاع‌رسانی و برخی دیگر هنوز محرمانه مانده است.

متخصصان ایرانی توانستند توپ لیزری را با هزنیه بسیار کمتری نسبت به سایر کشور‌ها بسازند و نام ایران را در زمره معدود کشور‌های دارای این تکنولوژی قرار دهند.

چندی پیش برخی رسانه‌ها، چون سایت کریستین ساینس و روزنامه واشنگن اگزایماینر وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کردند ایران با سلاح لیزری، ماهواره‌های جاسوسی آمریکا را منهدم کرده است و مهندسان آمریکا در شوک هستند. این سایت آمریکایی نوشت که ایران یک ماهواره جاسوسی سازمان سیا را که در نزدیک‌ترین مدار‌های دور زمین گردش می‌کرده توسط تکنولوژی خاصی مورد اصابت قرار داده، این سایت در مورد مشخصات ماهواره گفت که این ماهواره جاسوسی که ارتفاع 150 کیلومتری از زمین با سرعت 7 کیلومتر بر ثانیه در حال گذر از آسمان ایران بوده، توسط یک سلاح لیزر جامد با انرژی بالا مورد هدف قرار می‌گیرد و لنز جاسوسی قدرتمند آن که مجهز به ابزار Ccd بوده از کار می‌افتد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала