کمک های ارتش و سپاه برای آرام کردن اوضاع ایران

© AFP 2023کمک های ارتش و سپاه برای آرام کردن اوضاع در ایران
کمک های ارتش و سپاه برای آرام کردن اوضاع در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایران از کمک های ارتش و سپاه برای کنترل اوضاع و آرام کردن این کشور و همچنین از دست داشتن آمریکا در این نا آرامی ها پس از افزایش قیمت بنزین خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات ایران روز شنبه اعلام کردند که نیروهای نظامی و سپاه برای آرام کردن ناآرامی ها در استان کرمانشاه به پلیس کمک کردند. همچنین گفته می شود که برخی از افراد وابسته به آمریکا، به صورت مسلح در بین معترضان حضور داشتند.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که دست کم 30 نفر در استان های غربی ایران جان خود را از دست داده اند و بیش از 100 نفر در سراسر این کشور در ناآرامی ها پس از افزایش قیمت بنزین، کشته شدند. در عین حال ایران آمار سازمان عفو بین الملل درباره تعدادکشته شدگان را رد می کند. گفته می شود این ناآرامی ها پس سال 1388، بزرگترین ناآرامی در این کشور بوده است.

دستگیری سرشاخه های اصلی نا آرامی های ایران  - اسپوتنیک ایران
دستگیری سرشاخه های اصلی نا آرامی های ایران

خبرگزاری فارس به نقل از پرویز توسلی زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نوشت: تمامی نیروها ائم از سپاه، بسیج، وزارت اطلاعات، پلیس و ارتش در کنترل اوضاع شرکت داشتند.

وی افزود که اخلالگران و آشوب طلبان مسلح بوده و اقدام به آتش کشیدن اموال عمومی می کردند.

خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از بهمن ریحانی، فرمانده سپاه در استان کرمانشاه نوشت: آشوبگران وابسته به گروهای ضد انقلاب و سرویس های اطلاعاتی آمریکا بودند.

مقامات ایران، آشوبگران را وابسته به دشمنان خارجی، آمریکا، اسرائیل و عربستان دانستند و حدود 1000 نفر در پی این ناآرامی ها بازداشت شدند.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران ایران نیز گفت: گروهک‌های ضد انسانی منافقین و سلطنت‌طلبان و سرویس‌های بیگانه دست از توطئه علیه ملت ایران اسلامی برنمی‌دارند و در رأس این خیانت‌کاران آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و همه این دست‌وپا زدن‌ها برای امنیت خودشان است.  

وی افزود: آمریکایی‌ها قافیه را باخته‌اند و نمی‌دانند چه کنند در این راستا میلیون‌ها دلار برای داعش، القاعده، صدام و کومله‌ها و دموکرات‌ها هزینه کردند اما نتیجه آن اقتدار و صلابت ایران اسلامی شد.

شایان ذکر است که در تاریخ 15 نوامبر طرح سهمیه بندی بنزین در ایران آغاز شد که براساس این طرح، هزینه یک لیتر بنزین درون سهمیه از 1000 به 1500 تومان افزایش یافت و بنزین آزاد نیز 3000 تومان قیمت گذاری شد. در پی این افزایش قیمت، اعتراضاتی در شهرهای مختلف ایران در این ارتباط آغاز شد که در برخی موارد به خشونت کشیده شده و باعث کشته و زخمی شدن معترضان گردید. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز اعلام کرد که این اعتراضات توسط ایالات متحده آمریکا و اسرائیل سازمان دهی شده و هدف آنها تضعیف امنیت در ایران است.

روز شنبه نیز تلویزیون ایران بخش هایی از راهپیمایی طرفداران دولت این کشور در چندین شهر ایران را به تصویر کشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала