اختصاص بازپرسان ویژه به بازداشت شدگان اخیر در ایران

© Fotolia / Borna Mirahmadianاختصاص بازپرسان ویژه به بازداشت شدگان اخیر در ایران
اختصاص بازپرسان ویژه به بازداشت شدگان اخیر در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان عمومی و انقلاب تهران از اختصاص بازپرسان ویژه برای بازجویی از متهمان خاص اغتشاشات اخیر ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی‌ القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در اغتشاشاتی که در روز‌های اخیر به وقوع پیوست، تمام جریانات، تحت اشراف کامل دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما از همان اوایل قرار داشتند و تعدادی از لیدر‌های اصلی و افرادی که محرک و عوامل اصلی موثر در اغتشاشات بودند، شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی نیز در شرف دستگیری هستند.

وی افزود: از ابتدای دستگیری‌ها، همکاران ما در مجموعه دادسرای تهران و شهرستان‌های استان تهران به صورت شبانه روز امر تحقیقات را از این متهمان آغاز کردند؛ به طوری که هیچ متهمی بیشتر از 12 ساعت در تحت نظرگاه‌ها نداشتیم و تمام متهمان را بلافاصله به صورت آنی توسط بازپرسان ویژه‌ای که برای این کار اختصاص دادیم مورد تحقیق قرار گرفتند و در حال حاضر تعدادی از متهمان که در کل شهرستان‌های استان تهران تحت بازداشت قرار دارند با صدور قرار‌های تامین و در محل مناسب در حال نگهداری هستند و خدماتی که لازم بوده نسبت به این زندانیان در همان اوایل انجام شده است.

دستگیری سرشاخه های اصلی نا آرامی های ایران  - اسپوتنیک ایران
دستگیری سرشاخه های اصلی نا آرامی های ایران

دادستان عمومی و انقلاب تهران تاکید کرد: اغتشاشگران، اوباش و کسانی که با آتش زدن اموال عمومی و تخریب اموال مردم این ناامنی را در بعضی از مناطق کشور رقم زدند قطعاً با برخورد‌های قاطع قانونی مواجه خواهند شد و برای این امر بازپرسان ویژه‌ای را به صورت تمام وقت برای امر تحقیقات همه جانبه از این متهمان خاص اختصاص دادیم.

القاصی گفت: تحقیقات اولیه آغاز شده و تحقیقات ما در روز‌های آتی کماکان ادامه خواهد داشت. خوشبختانه هماهنگی‌های خوبی با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در همین روز‌های اخیر انجام دادیم و قطعاً مستندات خوبی هم بدست آمده و هم در حال جمع آوری است.

دادستان تهران در ادامه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر قائل شدن تفکیک میان اغتشاشگران و آشوبگران و کسانی که به امنیت مردم خدشه وارد کردند با افراد عادی، بنای ما بر این است تحقیقات از افراد خاص در سریع‌ترین زمان و با رعایت جوانب قانونی انجام شود و امیدواریم زمینه محاکمه این افراد در نزدیکترین زمان انجام دهیم و نتایج رسیدگی‌ها را به سمع و نظر مردم برسانیم.

القاصی در ادامه گفت: در این کار، مصمم و قاطع هستیم و در مقابل این آشوبگران و تعدادی که تحت تاثیر تحریکات دشمن و در فضایی که ایجاد کرده بودند و به زعم خود قصد داشتند امنیت مردم را سلب کنند، بنا این است با برخورد‌های قاطع آرامش واقعی استمرار داشته باشد و رضایت مردم کسب شود.

دادستان تهران در پاسخ به این سئوال که آیا بازجویی از افراد دستگیر شده انجام شده است یا خیر، گفت: تعدادی از این دستگیرشدگان جزء عناصر اصلی بوده و افرادی هستند که در حریق اماکن عمومی، دستبرد و غارت فروشگاه‌ها و اموال عمومی دست داشتند که تحقیقات از این افراد به طور جامع در دست اقدام است. بعضی از این دستگیرشدگان ممکن است نقش اساسی را در این اغتشاشات نداشته باشند، اما در صحنه حضور داشتند، رویکرد و نگاه ما نسبت به افرادی که صرفا در صحنه حضور داشتند و ممکن است نقش اصلی را نداشته باشند متفاوت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала