سرقت های اینترنتی از حساب مشتریان بانک ها + ویدئو

© Fotolia / Jfhpسرقت های اینترنتی از حساب مشتریان بانک ها + ویدئو
سرقت های اینترنتی از حساب مشتریان بانک ها + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارش ها از افزایش سرقت اینترنتی از حساب‌های مشتریان بانک‌ها خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های مشتریان بانک‌ها بسیار افزایش یافته است. حدود دو هفته پیش بود که اعلام شد از حساب‌های تعدادی زیادی از مشتریان بانک‌ها پول برداشت شده است. در حالی که بانک‌ها مسئولیت این گونه سرقت‌ها را متوجه مشتری می‌دانند اما در کشورهای مختلف در موارد مشابه قانون کاملا متفاوت است.

بنا بر قوانین بانکی در ایران مشتریان پس از در اختیار گرفتن کارت بانکی وظیفه حفاظت از آن و حساب خود را عهده‌ دار می‌شوند اما در برخی از کشورها از جمله آمریکا در صورتی که بصورت غیرقانونی از حسابی پول برداشت شود، بانک موظف است پول برداشتی را به حساب مشتری برگرداند. در این کشورها مسئولیت حقوقی پیگیری سرقت برعهده بانک است. البته با اجرای بخشنامه استفاده اجباری از رمز یکبار مصرف این موضوع در ایران نیز شکل دیگری به خود خواهد گرفت و در صورت عدم اجرای آن با وقوع سرقت مسئولیت آن بر عهده بانک خواهد بود.

شایان ذکر است که مشتریان بانکی نیز باید با رعایت نکات ایمنی از نصب برنامه‌های غیرمجاز یا کلیک بر روی آدرس‌های مشکوکی که آنها را به درگاه جعلی بانکی هدایت می‌کند خودداری کنند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала