دولت ایران چقدر کمک بنزینی می دهد؟

© Sputnik / Siavash Sobhgahiدولت ایران چقدر کمک بنزینی می دهد؟
دولت ایران چقدر کمک بنزینی می دهد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار است بعد از سهمیه‌بندی بنزین در ایران، منابع ناشی از افزایش قیمت در قالب کمک حمایتی به مردم برگردانده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، قرار است بعد از سهمیه‌بندی بنزین در ایران و افزایش قیمت از 1000 به 1500 برای نرخ سهمیه و 3000 تومان به صورت آزاد، قرار بر این شد تا منابع ناشی از افزایش قیمت در قالب کمک حمایتی به مردم برگردانده شود.

همچنین اعلام شد که پرداختی‌ها بین حدود 60 میلیون نفر و در گروه‌های هدف انجام می‌شود که در روزهای اخیر دو مرحله پرداختی انجام شده و فردا شب(شنبه) مرحله سوم در ماه جاری واریز می شود. با این‌که اعلام شده احتمالا حدود 30 هزار میلیارد تومان از محل اختلاف قیمت بنزین ایجاد می‌شود ولی مشخص نیست که این رقم برای چند ماه برآورد شده و از سوی دیگر در هر ماه چقدر بین گروه‌های هدف توزیع خواهد شد. این در حالی است که رقم پرداختی به خانوارها نیز یکسان نیست؛ به طوری که برای خانوارهای تک نفره 55، دو نفره 103، سه نفره 138، چهار نفره 172 و پنج نفره و بیش‌تر 205 هزار تومان تعیین شده است.

یکی از نمایندگان مجلس ایران در حاشیه های مربوط به گرانی بنزین استعفا می دهد - اسپوتنیک ایران
یکی از نمایندگان مجلس ایران در حاشیه های مربوط به گرانی بنزین استعفا می دهد

در این حالت اگر از مبالغ پرداختی میانگین گرفته و یا به طور متوسط برای خانوارها واریزی 100 هزار تومان در نظر گرفته شود، در هر ماه برای 60 میلیون نفر حدود 6000 میلیارد تومان منابع لازم است که البته این رقم می تواند بیش از این باشد. از سوی دیگر 30 هزار میلیارد تومانی که دولت اعلام کرده از محل بنزین ایجاد می‌شود، اگر زمان آن تا پایان سال باشد، به طور میانگین ماهی 6000 میلیارد تومان را در بر می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала