اینترنت در هفت دانشگاه بزرگ تهران وصل شد

© Depositphotos.com / WrightStudioاینترنت
اینترنت   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه های بزرگ تهران به اینترنت جهانی دسترسی پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دسترسی 7هفت دانشگاه بزرگ و سطح یک کشور(امیر کبیر، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، تهران، علم و صنعت، خواجه نصیر و شهید بهشتی)  به اینترنت جهانی میسر شد. اما هنوز سرعت آن بسیار پایین است و دانشجویان و اعضای هیئت علمی صرفاً با وای فای دانشگاه می‌توانند به این اینترنت دسترسی پیدا کنند.

گمانه زنی درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران  - اسپوتنیک ایران
مشکلات زیاد ناشی از قطعی اینترنت برای دانشگاه‌های ایران

در پی بروز برخی ناآرامی‌های چند روز اخیر، دسترسی مردم از جمله دانشگاه‌های کشور به اینترنت جهانی به طور کلی قطع شده بود اما از حدود دو ساعت پیش اینترنت برخی دانشگاه‌های بزرگ  و سطح یک کشور به شبکه جهانی اینترنت وصل شد و  دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های فوق می‌توانند با اتصال به وای فای مرکزی این دانشگاه که سرور مرکزی آن به اینترنت جهانی وصل شده است فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را پیگیری کنند و همچنین ایمیل‌های دریافتی را چک کنند.

متاسفانه قطعی اینترنت مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است. دانشگاه های سطح یک و بزرگ ایران جزو دانشگاه‌های بین المللی هستند و به دلیل وجود مراودات گسترده با جهان وجود اینترنت برای این مراکز لازم است. دانشگاه تهران با وزارت علوم برای وصل اینترنت جهانی مذاکراتی به انجام رسانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала