500 هزار بسیجی برای نظارت بر قیمت ها آماده اند

مغازه میوه فروشی در منطقه سعادت آباد تهران
مغازه میوه فروشی در منطقه سعادت آباد تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ایران بیان داشت که بسیج اصناف با 500 هزار عضو در نظارت و بازرسی بر بازار و کنترل قیمت ها، اتاق اصناف را همراهی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف بیان داشت: کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به‌وفور در انبارها، فروشگاه‌ها و گمرکات کشور وجود دارد و کمبود هیچ کالایی را شاهد نیستیم بلکه برای ماه‌های آینده نیز ذخایر قابل اطمینانی وجود دارد.

وی افزود: اصناف و بازاریان ما به‌طور قطع انصاف را در مبادلات تجاری روزمره خود رعایت می‌کنند؛ همه اصناف کنار اینکه خود فروشنده هستند در موارد متعدد دیگر خریدار هستند و هر گونه افزایش قیمت برای خود آنها نیز مشکل ایجاد خواهد کرد.

رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ایران خاطر نشان کرد: مسئولان به‌دنبال آن هستند که مشکلات مردم را به حداقل برسانند، بیشتر اصناف مسئولان را همراهی می‌کنند اما عده قلیلی نیز در جامعه اصناف و بازاریان هستند که تنها منافع خود را دنبال می‌کنند و در صورت عدم نظارت ممکن است از این شرایط سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در تماس تلفنی که با بسیج اصناف داشتند خواستار همکاری بیشتر بسیج به‌ویژه برای نظارت بر بازار شدند که از طرف ما نیز مورد موافقت قرار گرفت.بسیج اصناف با داشتن 500 هزار نفر عضو برای نظارت بر بازار و بازرسی و کنترل قیمت‌ها اتاق اصناف را در بازرسی‌ها همراهی و نیروی مورد نیاز این بخش را تأمین می‌کند.

وی تاکید کرد: مسئولیت نظارت و بازرسی به‌عهده اتاق‌های اصناف است و بسیج اصناف فقط تیم‌های بازرسی را همراهی می‌کند. برای این بازرسی‌ها از ظرفیت‌های خود بسیج اصناف استفاده می‌شود و از سایر بخش‌های بسیج کمک گرفته نمی‌شود.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان گفت: از بازرسی‌هایی که انجام می‌شود یک برگه نیز به بسیج اصناف ارسال خواهد شد تا بتوان پیگیری‌های بعدی را برای رسیدن به نتیجه انجام داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала