انتقاد قالیباف از عملکرد رئیس جمهور ایران

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد قالیباف از عملکرد رئیس جمهور ایران
انتقاد قالیباف از عملکرد رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اظهار داشت که حسن روحانی درباره اجرایی ‌شدن سیاست بنزین با مردم حرف میزد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در واکنش به آغاز طرح سهمیه بندی بنزین اظهار داشت: رئیس جمهور در هفته منتهی به این اتفاق اجرائی پر اهمیت که بار روانی و اقتصادی برای مردم دارد، به جای زمینه سازی برای آرامش مردم و همراه نمودن آنها، کمپین سیاسی و انتخاباتی خود را در سفرهای استانی کلید می زند.

واکنش نمایندگان مجلس ایران به افزایش قیمت بنزین - اسپوتنیک ایران
واکنش نمایندگان مجلس ایران به افزایش قیمت بنزین

قالیباف در ادامه افزود: مردم احساس می کنند به میزان ظرفیت ها و استعدادهای کشور از مزایا بهره مند نمی شوند. در حالی که گفته می شود ما به منابع جدید نفتی دست یافتیم، مردم نمی پذیرند که چند روز بعد قیمت بنزین بالا برود. مردم نگران آینده خود هستند. ما باید با جلب مشارکت مردم دست به اجرای این سیاست بزنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران خاطر نشان کرد: رییس‌جمهور باید پیش از این درباره اجرایی‌شدن سیاست بنزین با مردم حرف میزد و حال باید در اولین فرصت مشکلات را با مردم در میان بگذارند. مقولات اقتصادی مانند هدفمندی یارانه ها، تورم، رشد اقتصادی، تولید، اشتغال و ... یک زنجیره بهم پیوسته هستند و نمی شود بصورت جزیره ای و مستقل برای هر کدام نسخه پیچید و تنها با سیاست های دفعی قیمتی نمی توان معضلات را برطرف کرد.

قالیباف افزود: همین دولت 4 سال قبل، بر خلاف نظر همه نخبگان اقتصادی، کارت سوخت را حذف کرد و حالا با صرف هزینه سنگین روانی و سیاسی و مالی، آن‌را برگرداند. از طرف دیگر سهم سایر بخش‌های مرتبط مانند تولید و حمل و نقل عمومی باید به‌صورت جداگانه پرداخت شود تا بتوان قیمت ها را کنترل کرد. این وضعیت به جهش قیمت‌ها می‌انجامد.

 یادآور می شود که، در روز جمعه 15 اکتبر، به طور ناگهانی و بدون خبر قبلی، دولت ایران اقدام به آغاز طرح سهمیه بندی بنزین نمود، بر اساس این طرح، ماهانه 60 لیتربنزین به عنوان سهمیه و با قیمت 1500 تومان ارائه خواهد شد که 50 درصد گران تر از قیمت بنزین تا کنون است. از طرف دیگر قیمت بنزین آزاد بر اساس این طرح 3000 تومان اعلام شده است. در پی این افزایش ناگهانی قیمت بنزین، اعتراضات در شهرهای مختلف ایران به وقوع پیوست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала